Kan någon komma på vad jag har förbisett.
Motorn är en "nybyggd" 1835:a med 8,4 i komp för buss, w100, idf 40, 39/35 ventiler. Är väl det jag kan komma på som påverkar något.
Blocket har gått 1000 mil förra året med samma vev, lager, stakar, oljepump och extra kylare.
Nytt för i år är cylindrar, kam och de större ventilerna och doghousekylare.
Förgasarna kom med 52/115/200 och f11, nu är det nånstans i trakterna 65/125/200 och f11.
Termostatspjället är max öppet, tändningen är ställd på 32 före utan vacuum och jag har gjort en provisorisk lösning för att få ut bakluckan lite i nederkant så det flödar fritt.
Jag har fått 100-120 mil på den sen första start i år men inga längre sträckor, 5 mil max. I 110 går den inte varm lika lätt men kommer jag ner i 90 så börjar save my bug att glöda oljetryckslampan. Sänker jag hastigheten så blir det inte bättre heller.
Motorn går bra och drar fint.
Jag blir galen snart och har 6 dagar kvar till Mantorpresan på 115 mil i 90.
)
