1

Någon som har erfarenhet av Weber 34 ict??

2

Jag satte en uppsättning på min 1500 motor (tämligen standard sånär som på ett par dubbelports 1600toppar), det blev helt klart ett lyft ifrån solex 31. jag har änsålänge bara kört dom med std vakuumfördelare, fick ett par varnande finger att vakuumförställningen skulle balla ur, men har inte märkt att den tvekat med vakuumet inkopplat.

Jag tyckte det var ett trevligt tillägg till denna motor, det var dock en nytillverkad empi kopia. Enda nackdelen jag fann med dessa var att återfjädringsfjädrarna var lite klena, men bytte ut dessa till lite starkare fjädrar.

3

Jag körde med två sådana förgasare ett par somrar i min cab -66. 1500 enkelport med typ 3 insug. Gick jäkligt fint, ingen raket precis. Drog 0,7-0,8 landsväg. Största bonusen var nog att man fick lite klassiskt weberbröl ICQ/ab

Bay -68. 2021cc med dubbla Weber (bromsad 6/10 till 144hk) och dragkrok.

4

Tack för infon, är ev lite sugen på en uppsättning.
Tomas har du kvar dina förgasare?
Vad är det för munstycke till dom?
Andreas var bor du?

5

Jodå, jag har dem kvar. De sitter fortfarande kvar på bilen, men jag har inte använt den på flera år nu.
Enligt empi-katalogen är det samma munstycken som progressiva förgasare har, de säger att huvud- och luftmunstycke är samma till DGV, DFV, ICT och empis egna EPC. Lågfart ICT, DGV och EPC. Säkerligen är det samma till fler andra modeller.
Eller du kanske menar vad jag har för storlekar på mina munstycken? Det kommer jag inte ihåg, men jag tror jag har det uppskrivet i garaget på nån kladdlapp.

6

Nä det var inte din bestyckning utan mer allmänt, ibland har olika fabrikanter samma munstycke, Solex o en del Mikuni tex.
Var köpte du dina?

7

Bengt H skrev:

Tack för infon, är ev lite sugen på en uppsättning.
Tomas har du kvar dina förgasare?
Vad är det för munstycke till dom?
Andreas var bor du?

Jag bor i linköping, men bilen finns i uddevalla då jag lider lite av platsbrist för tillfället.  Vad gäller munstycken så är jag osäker på jag inte haft behovet att ändra något, men som Tomas sa så ska webers munstycke fungera finfint på empi varianten.

Min kollega köpte ett par i USA (enkel o dubbelportsvarianter) som han plockade med hem o lät mig köpa.

8

Jag har inte heller köpt några munstycken till mina, satt dit dem som de var och det funkade helt ok. Kanske en aning snålt på lågfart. Alfa1750 på eBay borde ha tycker jag, jag har inte kollat in hans shop på länge. Vet att han hade packningssatser förut iaf.
Och just förgasarna fick jag med vid en bilaffär i mitten av 90-talet, helt nya i kartong. Garanterat köpta på CSP eller dalhems.

9

Det verkar som att Dalhems har dom, får fundera vidare, är lite osäker om jag får plats med dom mot fläktkåpan med mina insug? Skulle va kul att använda något annat än Solex på nästa projektmotor ICQ/ad