Min första bil var en 1957 års VW Typ 1 i californialook-stuk som jag köpte av Benke och Pia i Hägersten. Den hade 1200-motor, amerikastötfångarn bak, tonade rutor, centerline-kopior, var sänkt och strippas på lister. Färgen var väldigt typisk för 80-talet. Året var nämligen 1987 och Benke (som var en slipad säljare) hävdade att bilen hade blivit trea på Bugrun, eftersom den hade en dekal från BugRun #3 på sidorutan.
Jag gav 25.000:- och bilen var i ett sjukt gott skick. Jag lyfte under kommande vinter karossen från bottenplattan och fann ingen rost alls på hela bilen. Den hade aldrig lyfts från plattan tidigare. Det tog ett tag att skrapa bort all underredsmassa innan bilen lackades om i original ljusgrå.
Jag köpte en motor på 1800-kubik med dubbla IDA-förgasare. Den hade enligt uppgift blivit iordninggjord av Mika Jansson. Tyvärr sprang tiden ifrån mig och när jag väl fått in motorn i bilen så hade livet förändrats och jag behövde en Golf. Bilen såldes till Danmark och motorn till en snubbe som skulle köra rally cross med den.
Just nu är jag inte på jakt, men framöver kommer det att bli en liknande bil igen. Eller en pickup med safarirutor... Mmmmmm... Man måste få drömma lite också.
Drömma bör man annars dör man 
Trevlig kärra 
Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR