1

Försöker få min motor och gå så bra de går 1600 med 100 W kam och standard förgasare ( ska bytas) den går för fett och stiften blir blöta . Hur mycket ska jag gå ner på huvudmunstycket ?

2

Banco skrev:

Försöker få min motor och gå så bra de går 1600 med 100 W kam och standard förgasare ( ska bytas) den går för fett och stiften blir blöta . Hur mycket ska jag gå ner på huvudmunstycket ?

Den ska inte gå fett och sura ner stiften med std förgasare. Har du kollat att det inte är nålventilen som läcker?

3

Har inte kikat nålventilen får göra de men de är en helt ny förgasare . Och så ska jag kika så inte bränslepumpen ger för mycket

4 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-05-13 17:32:15)

Man brukar öka H munstycket 
Är det en kina förgasare så är det mycket stor risk att läcker i genom 
sen skall du ha ett soppa tryck som är max 0,17 bar  Mekpumparna fråm kina ger ofta tryck som är mer än 0,25 bar  ICQ/ac
Om man är smart så plockar man i sär förgasana o  gör rent innan man monterar dit dom För det är ofta spånor o skit i dom
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Nu har jag bytt nålventil och kollat bränsletryck de va 0,25 så får montera en bränsletrycksregulator imorgon

6

Nu har jag fått ordning på trycket , lite ryckigt vid gas ska jag gå upp till 135 munstycke ?

7

Banco skrev:

Nu har jag fått ordning på trycket , lite ryckigt vid gas ska jag gå upp till 135 munstycke ?

Ja, du kan prova med det..

8

Banco skrev:

Minst 135 på en std 1600 med annat avgas och luftfilter  brukar man ha 135-140
skulle tipa på 140-145
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke