Försöker få min motor och gå så bra de går 1600 med 100 W kam och standard förgasare ( ska bytas) den går för fett och stiften blir blöta . Hur mycket ska jag gå ner på huvudmunstycket ?
Försöker få min motor och gå så bra de går 1600 med 100 W kam och standard förgasare ( ska bytas) den går för fett och stiften blir blöta . Hur mycket ska jag gå ner på huvudmunstycket ?
Den ska inte gå fett och sura ner stiften med std förgasare. Har du kollat att det inte är nålventilen som läcker?
Har inte kikat nålventilen får göra de men de är en helt ny förgasare . Och så ska jag kika så inte bränslepumpen ger för mycket
4 2016-05-13 10:44:13 Senaste redigerad av PPRMicke (2016-05-13 17:32:15)
Man brukar öka H munstycket
Är det en kina förgasare så är det mycket stor risk att läcker i genom
sen skall du ha ett soppa tryck som är max 0,17 bar Mekpumparna fråm kina ger ofta tryck som är mer än 0,25 bar
Om man är smart så plockar man i sär förgasana o gör rent innan man monterar dit dom För det är ofta spånor o skit i dom
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Nu har jag bytt nålventil och kollat bränsletryck de va 0,25 så får montera en bränsletrycksregulator imorgon
Nu har jag fått ordning på trycket , lite ryckigt vid gas ska jag gå upp till 135 munstycke ?
Nu har jag fått ordning på trycket , lite ryckigt vid gas ska jag gå upp till 135 munstycke ?
Ja, du kan prova med det..
Minst 135 på en std 1600 med annat avgas och luftfilter brukar man ha 135-140
skulle tipa på 140-145
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke