Som sagt så har ja problem med att främst en av pilarna vill åka ut lite när man kör över 60 km / h
Nån som har tips på hur man löser det ?
Jag har inte Original pilar utan nytillverkade om det är sämre kvalité i dom

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Pilblinkers åker ut av vinddraget
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Som sagt så har ja problem med att främst en av pilarna vill åka ut lite när man kör över 60 km / h
Nån som har tips på hur man löser det ?
Jag har inte Original pilar utan nytillverkade om det är sämre kvalité i dom

Har du garanti kvar så byt dem.
Annars demontera dem och och förstå funktionen med spärren, då kan du justera dem.
Har du garanti kvar så byt dem.
Annars demontera dem och och förstå funktionen med spärren, då kan du justera dem.
Tyvärr ingen garanti kvar, Ja ska prova det och se om jag kan få till det! Tack för tipset 
Jag har aldrig mekat med sådana pilar, men är det en returfjäder som drar ned den eller skall den bara falla in av sin egen vikt?
Jag har aldrig mekat med sådana pilar, men är det en returfjäder som drar ned den eller skall den bara falla in av sin egen vikt?
Om de är som original så faller de av egen vikt.
När de fälls ut så drar elektromagneten en spärr i samma moment som den fälls ut det är den spärren mogge pratar om, den sitter i ovankant av pilen.
Kolla på konstruktionen så förstår du.
Om de är lika som original alltså.
Tack för det Björn och Torpa ! Ska kolla detta imorgon 
Kolla så att returfjädern på sidan är hel. Kan vara det.
Bild jag laddat upp 14 år sen.
Pilen till vänster pekar på spärren.

Ja ska kolla Returfjädern!
Utmärkt bild Hebster tackar! 
Tack för det Björn och Torpa ! Ska kolla detta imorgon
Äras den som äras bör
Jag hade ingen aning om hur sådana medeltida körriktningsvisare såg ut, trodde väl att Gustav Vasa och samtida bilister räckte ut handen.
På mina bilar har det (nästan) alltid funnits små lampor i varje hörn som fiffigt blinkade då man skall svänga, ja om man aktiverade den då förstås. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Pilblinkers åker ut av vinddraget
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.