1

Hej

Jag tänkte ta mig i kragen och få ordning på värmesystemet i min luftkylda buss från 1981. Motorn är en 2.0L CV.
Bland det första jag gjorde när jag köpte bilen var att ta bort den bensindrivna motorvärmaren som sitter mitt under bussen.
Sedan dess har värmen inte varit inkopplad alls. Blir rätt kallt att köra i regn kan man säga ICQ/ab

Jag behöver ersätta värmaren med ett rör av något slag. Vet någon dimensionen på det röret och ungefär hur långt det bör vara? Sedan behöver jag troligtvis slangbitar för att ansluta detta rör längst bak och längst fram. När jag kollade på bussen i nu i helgen upptäckte jag att slangen som sitter under panelen framför växelspaken även var dålig. Vet någon vad den ska ha för diameter?
Är det någon som gjort detta tidigare och har lite bilder skulle det underlätta otroligt!

mvh Elias

2

Varför inte renovera eber'n och sätta tillbaka den.
Kåpan rostar men värmekammaren är inte rostbenägen , lite svets och plåtknack och den kan bli som ny.

Hela Världen är en sammansvärjning mot DIG!
När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....