1

Jag har en pojkblå Karmann Ghia som jag inte får tid över för. Jag köpte bilen i sommras då den inte rullade, där efter har jag lämnat in den hos Bosse på Bug n Bus som gått i genom hela drivlinan och slängt in en 1600 motor i fint skick. I dagsläget rullar den och startar alltid direkt, går som en raket.

Bilen är inte regbesiktigad i Sverige men ursprungskontrollen är godkänd. Det som skall göras innan besiktning är skyltbelysning, byta lyktglas, torkarspolning. Säkert något mer.

För att bilen skall bli i acceptabelt skick skall bakluckan lackas (olackad idag) i övrigt är det mycket nya delar som inredning fördekare etc. Bilder kommer.

Jag kommer inte att ha tid med bilen inom överskådlig framtid och tycker attt det är synd på en bil som nästan är klar. Jag känner mig jätte osäker på vad denna bil kan vara värd. Jag gissar att det vore någon stans runt 130k som den var helt klar. Jag skulle gärna behöva lite hjälp med att bedömma vad bilen är värd. 

Bilder kommer.

2

Jag tycker det  känns som Du skriver ner bilen lite väl mycket.
Bortser man från att den är obesiktad och behöver lackeras så är en 200-ring knappast oskäligt.
Det är ju en het och åtråvärd modell.
Årsmodellen är ju även eftertraktad då det är en sen- även om det inte är matching #
Satsa hellre på en 160 - i vart fall
Du märker om marknaden svarar upp emot det- lr inte

3

Titta på marknad i USA www.thesamba.com sen plusa 30000kr för transport och bes + lite till du få en ganska bra marknad pris i Sverige  lycka till... ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

4

Jag tycker det är jätte svårt, de flesta bilar jag sett på blocket har legat runt 150 kr då de varit klara. Men de har blivit sålda direkt. Låter onekligen som att jag borde se till att bli klar med bilen innan jag säljer den.