Jag har köpt en Rock & Roll soffa/säng till min split från Aircooled Accesories i England, men jag är inte helt nöjd. Först och främst var monteringsanvisningen inte till soffan utan till ett takräcke. Det löste sig dock snabbt av en vänlig person som svarade i telefonen på AA. Han mailade mig rätt monteringsanvisning dagen efter. Men, soffan skall kunna monteras i full bredd, dvs. bredden 150 cm. Jag begriper bara inte hur det är meningen att sängen skall hålla ihop då alla fyrkantsprofiler (som förbinder höger resp vänster sida av soffan) endast sitter inskjutna någon centimeter i varje sektion/sida. Det blir mycket rappligt och vingligt. Visserligen skall man montera plywood över sitt- och ryggdel vilket bör stabilisera konstruktionen en del, men jag kan inte tänka mig att det blir annat än riktigt rappligt ändå. Jag kunde inte öppna resp. stänga konstruktionen då den hade full bredd. Jag fick svetsa fast samtliga profiler i höger resp. vänster sektion. Nu känns det hela dock ganska stadigt. Men det krävdes en hel del annat anpassningsarbete för att få det att passa hyggligt. Kanske kan konstruktionen fungera om man inte monterar med full bredd, dvs ner mot 3/4-dels bredd, men det borde fortfarande bli vingligt och skrammligt tycker jag. Borde gå att få tag på bättre för 300 pund plus frakt. En varning alltså!
https://www.aircooledaccessories.com/VW … duct_id=71
- Ägde i 20-årsåldern en pickup 1967, sålde för 700:-

- Har sedan 20 år en VW-buss från 1967 (stått avställd i 15 år, nu rullar den igen!)