Som "putsb-g light" och gammal bilrekondare vill jag bara ge ett tips, ALL SMUTS skall lösas upp med lämpligt medel och därefter på med högtryck och skölj bort skiten, SEN tvättar man med schampo och gärna tvätthandske ist för svamp.
Supertvätt enligt mig är mindre bra då det är ganska starkt, och silicon gör det mesta blankt.
Då rekommenderar jag hellre att använda något bra schampo, som motverkar dom smutslösande ämnena i olika avfettningsmedel och tillför lite "skydd" efter tvätten.
Finns hur mycket info om bilvård som helst på nätet om man är nyfiken i ämnet, läs runt, försök lägga det på en nivå som passar sig själv och sist men inte minst prova olika medel mm och hitta sin egen favorit !
Och som det skrevs innan, många firmor idag tar inte så mycket betalt för en handtvätt så det lönar sig nästan o lämna in.
Jag tvättar i en GDS hall och priset brukar ligga runt 150-200:- om jag inte har lust att stressa för mycket. Plus medel och tid så är firmans pris inte långt borta eller billigare, gillar inte o tvätta ute pga antingen sol eller vind.