1

Behöver byta en del plåt på min 77:a westy. Kommer börja med bältesinfästningar fram och troligtvis hela framskärmar inkl fotsteg.
Ett problem när jag köpt plåt tidigare från svenska firmor har varit att man fått plåt av olika fabrikat och också av väldigt olika kvalité.
Känns annars lättare att handla i Sverige. Av det jag köpt tidigare tycker jag autokraft och just kampers hållit bra standard. Nämner inte de dåliga.
Bältesinfästningar har jag gjort själv tidigare men tänkte köpa nu.

Har någon erfarenhet av plåt från de svenska handlarna med bra kvalité och passform till de här ställena. Då är ju framförallt framskärmarna viktigast.
Om inte så rekommendera gärna från utlandet med bra passform.

Tacksam för tips! Inte förrän man ska dit med grejerna man märker passformen.
/Micke

2

Jag kan rekommendera A Schoofield i England, var mycket nöjd med hans plåtar. Köp inget från Klockerholm dvs. dom svarta plåtarna.
Frakten kostar inte så mycket och paketet är hemma om en vecka.

T2b taigagrön ´77

3

Nej de svarta är inte roliga!! Har inte handlat med schoofield tidigare. Någon hade visst problem med leverans hörde jag.
Kanske får bli Just kampers. Deras bitar har varit riktigt fina tidigare. Men har inte provat deras framskärmar.

4

Jag köpte NOS från Danmark. Smakar det så kostar det. 4.200:- närmare bestämt. (+ frakt)

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5 Senaste redigerad av syncro4wd (2016-04-28 21:51:26)

Schofield och orginal finns hos paruzzi

http://www.paruzzi.com/se/t2-bus/kaross … r-sidorna/