.
1 2016-03-18 20:11:32 Senaste redigerad av stout (2016-12-25 16:25:25)
Tänk på att om du låter nån svarva trummorna och du har 230mm typ1 trummor så är maxdiametern 231mm enligt vw, om de svarvas större än det så stämmer inte radien jämfört med bromsbackarna och du får svårt att justera in bromsarna rätt.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Bäst är att låta en bromsfirma limma på tjockare belägg som sedan slipas till rätt diameter, då får man anliggning på hela ytan.
Man kan med en hammare smida om backarna så dom passar... bara att lägga metall delen på ett städ och hamra lite så blir backen lite plattare..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ofta räcker det med att slipa bort den yttersta kanten och putsa slitytan med ett grovt slippapper.
När man sen gör som michael säger så ska passningen vara perfekt eller lite mindre radie på bromsbandet, då den rätar ut sig vid inbromsning och slits in fortare/bättre.
