Grattis till en grym bil
. Snyggt jobbat.
Älskar 67:or.... 
Tack för alla hejarop! Värmer:)
Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land
![]()
Voff - jag har hälsat Ludvig, han säger att det kommer mer
Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".
Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till
känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.
Bjuder även på en "dagens VW-babe", min
Mvh Mikael
Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?
Det finns ju en till tråd för den bilden 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Men Johan, det är ju dina vw-babes, detta är ju "min":)
Det finns ju en till tråd för den bilden
Flat four boxer skrev:Tack för alla hejarop! Värmer:)
Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land
![]()
Voff - jag har hälsat Ludvig, han säger att det kommer mer
Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".
Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till
känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.
Bjuder även på en "dagens VW-babe", min
Mvh Mikael
Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?
Tack! När jag ringde till dom sa de ca 5500:- för yttertyget i canvas, vilket jag tycker känns riktigt överkomligt. Frågade lite om TMI, de svarade att de hade tackat nej till jobb med TMI-grejer pga som de upplevde ganska dålig passform. Det gick att få bra men tog längre tid. Sen för jobbet har jag inte frågat och har tänkt göra det själv. Dock börjar jag vackla lite... Ska se hur det går att sätta tillbaka innertak och stoppning först. Känns det vettigt tror jag att jag försöker annars får nog dom ta yttertygsmontaget. Det är tydligen framförallt bakrutan som är svår att få riktigt bra.
Eklund skrev:Flat four boxer skrev:Tack för alla hejarop! Värmer:)
Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land
![]()
Voff - jag har hälsat Ludvig, han säger att det kommer mer
Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".
Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till
känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.
Bjuder även på en "dagens VW-babe", min
Mvh Mikael
Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?
Tack! När jag ringde till dom sa de ca 5500:- för yttertyget i canvas, vilket jag tycker känns riktigt överkomligt. Frågade lite om TMI, de svarade att de hade tackat nej till jobb med TMI-grejer pga som de upplevde ganska dålig passform. Det gick att få bra men tog längre tid. Sen för jobbet har jag inte frågat och har tänkt göra det själv. Dock börjar jag vackla lite... Ska se hur det går att sätta tillbaka innertak och stoppning först. Känns det vettigt tror jag att jag försöker annars får nog dom ta yttertygsmontaget. Det är tydligen framförallt bakrutan som är svår att få riktigt bra.
Gjorde ett byte av trä i bakrutan på min cab för 25 år sen. Yttertyget gick bra att åter fästa med klammor i träet.
Innerklädseln fick jag tyvärr 2 veck på, den var svårare då yttertyget redan var sträckt.
Jag chansade och provade försiktigt med värmepistol på vecken, och de försvann.
Eklund skrev:Flat four boxer skrev:Tack för alla hejarop! Värmer:)
Michaelth - brukar också sträckläsa en del trådar. Man slås av vilken fantastisk kunskap det besitts i vårt avlånga land
![]()
Voff - jag har hälsat Ludvig, han säger att det kommer mer
Vann ju en auktion på tradera; en karmann-spegel från -67. Det var Tomas på folkabiten som tipsade att någon här på boxerville sålde på tradera, och min kära flickvän hjälpte mig att köpa den. Iaf kul att ha en. Min tidigare var dels väldigt väldigt nopprig i kromet (denna är bra mycket bättre), och dels hade stången ner till själva spegeln gått av och saknade dessutom själva spegeln. Så jag är mycket nöjd med detta "kap".
Saker att göra i nutid:
Ställa tändning, spänna klockfjädrar till förgasarna, komplettera justeringarna i framvagnen, dra färdigt elen, laga färdigt cabbeställningen. Sen ska lite prylar på blästring; stolsunderreden, tank, lite motorplåtar och cabställningen. Inredning med mattor skall i och yttertyg beställas. Ringde topp´n trim angående cabben, de har gott renomé och vettiga priser känns det som. Skall använda befintligt innertak + stoppning, och bara byta yttertyget till svart canvas. Det var även deras rekomendation.Så även om det är många små bäckar, säkert hundra punkter till
känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.
Bjuder även på en "dagens VW-babe", min
Mvh Mikael
Gillar verkligen stuket på din bil. jag har också planer på att byta yttertak men på en 1303 cab till svart canvas vad fick du för pris på yttertaket av topp´n trim?
Tack! När jag ringde till dom sa de ca 5500:- för yttertyget i canvas, vilket jag tycker känns riktigt överkomligt. Frågade lite om TMI, de svarade att de hade tackat nej till jobb med TMI-grejer pga som de upplevde ganska dålig passform. Det gick att få bra men tog längre tid. Sen för jobbet har jag inte frågat och har tänkt göra det själv. Dock börjar jag vackla lite... Ska se hur det går att sätta tillbaka innertak och stoppning först. Känns det vettigt tror jag att jag försöker annars får nog dom ta yttertygsmontaget. Det är tydligen framförallt bakrutan som är svår att få riktigt bra.
För mej blir de nog att lämna in bilen för montering av yttertaket mest troligt till en firma i Bodafors som bytte vinyl på en gran Prix förra året som blev riktigt snyggt o dom har bytt cab på bubblor innan eller så kanske jag också ringer till top n trim o frågar om ett paket pris för både yttertak o montering däremot har jag lite svårt o bestämma mej för var jag ska köpa yttertaket o vilket material jag ska ha
Då var radion på plats, funkade kanon på bänken:) Installationen blir helt original med en "fethurvinghögtalaren";) bakom gallret till vänster. Blir till att bygga en blåtandsresväska sen. Det har Kalle en, snygg, cool och riktigt bra ljud.
Har en liten skön varvräknare med hus lackat med krymplack, den skall på plats. Likaså någon form av brytare till mitt extraljus och backlampan, just det har ju en timer till sprakaren också, kommer bli fullt här:)
Såg en us-bubblacabbe från -67 som har cigarettändare, till höger om ask-koppen och lampor under bagagehuv och i motorrummet. Kul grejer:)
Ska försöka montera canvastoppen själv, får följa verkstadshandboken och vara metodisk och alltid se till att jag kan backa minst ett steg innan jag bestämt mig:)
Allt för idag, tack för hejaropen de värmer så gott i det ganska kalla garaget:)
Mvh Mikael
Nu snackar vi! Kommer poppa fint när du passerar Yvonnes gatukök 
Det ligger lite strömbrytare på tradera för en spottstyver
http://www.tradera.com/item/302213/2726 … olvo-p1800
http://www.tradera.com/item/301912/2721 … rombrytare
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Tack för tipset Christer!
Hittade en intressant tråd på the samba. Christer har du denna lösning? Finns tydligen en annan lösning där man sätter något på hastighetsmätarwiren och när den snurrar "bakåt" så sluts en krets och lampan tänds, ganska cool grej men jag kan nöja mig med den på växelförararmen:)
Och nu är jag nyfiken på hur man sätter på och av extraljuset:)
Mvh Mikael
Japp, målet är att nummerplåten ska vibrera sådär härligt:)
Nu snackar vi! Kommer poppa fint när du passerar Yvonnes gatukök
Behöver du grejer till popväska så har jag både väskor och slutsteg på lager 
Den där backljuslösningen var ju elegant. Tyvärr inget som sitter på min bil
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Banco, klart intressant! Jag återkommer:)
Behöver du grejer till popväska så har jag både väskor och slutsteg på lager
Har börjat med träbågen som skall sitta längst fram på cabställningen. Denna har böjt sig väldigt konstigt så jag sågade upp den i lameller och tänkte böja ner den och skruva/ limma den i sin nya, ursprungliga form. Den e ganska sliten i övrigt så det gör inget om jag misslýckas, då köper jag en ny helt enkelt. Den blir iaf tillräckligt bra att använda och mäta in ställningen mot. Så kan jag svetsa klart den iaf å få den till blästring.
Mvh Mikael
318 2017-02-15 22:10:55 Senaste redigerad av Flat four boxer (2017-02-15 22:23:52)
Nu grejas det med lite småprylar. Lite småmysigt faktiskt:) Funderar varför det sitter ett Rolls Royce-märke, hm det får nog sitta kvar kompletterat med ett What ever VW-märke och kanske lite andra småklibbor som präglar bilen.
319 2017-02-15 22:29:57 Senaste redigerad av Flat four boxer (2017-02-15 22:31:53)
Lite smått och gott som sagt. Skall göra klart cabbe-ställningen så kan jag skicka ett lass på bläster och pulverlack. Tog bort gummit från fotbrädorna så de också kan få lite bättre och snyggare yta. Sen blir det såklart tillbaka med gummit och dit med kromlist.
Allt för nu:) Mvh Mikael
Blir så cool denna. Bra jobbat. 
Dyslexiker..
Tack D3w1l:)
Kul att du gillar den! Nu meckas det cabbeställning, det fanns ju typ inget kvar längst fram, så nya profiler togs fram sen har det måttats och kapats och måttats igen. Allt för att konstatera att de där på karmann var riktiga hantverkare:) Min träbåge längst fram var riktigt dålig sen fick jag tag på en bättre av Ola E, tack så jättemycket för den dock kommer ja nog beställa en ny. Känns som den är en viktig detalj för att få till en vettig passform. Annars ligger det mesta inom en mm, eller två, vilket jag tror man får vara riktigt nöjd med. Sen vill man ju att allt skall passa så nu får jag nog ta och skruva fast rutramarna med hissarna ordentligt innnan jag fortsätter med ställningen.
All for now:) Mikael
Om backljuskontakt. Från nån årsmodell sitter det ju ett hål i växellådan där man bara byter pluggen mot en kontakt.
Tror det var en sådan i -67 lådan jag körde med tidigare. Har du kollat din? På konan riktad framåt i bilens riktning.
Tack! Ska kolla detta, har tittat på en annan -67 låda, den har det inte... Men har inte kollat cabbens, minns inte trots att jag lackat den;)
Fortsätter passa in ställningen mot rutramar i sidorna och fram, mycket skall stämma och en hel del justeringar är det. Så gott att se hur bakre sidorutorna då glider in i listerna i ställningen:) efter alla år de varit från varandra... Tack Kalle för hjälpen med att lyfta på "trasan" hm ska jag verkligen byta den???
Vissa bilder kanske inte är så mycket att se men detta blir även en liten dagbok för projektet. Bra att titta tillbaks på när återmonteringen av cabben börjar.
Ska kontakta Topntrim i början på veckan och diskutera canvas eller vinyl, formpressad träbåge eller massiv. En hel del gummilister behöver jag oxå...
Mvh Mikael
Ser fram mot den nya "trasan":)
Mvh Mikael
Kul att se och det ser riktigt gott ut!
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
känns det banne mig görbart innan säsongen börjar.