Köpes fungerade 12V generator som passar i 6V fot.
Även tips på var man kan köpa ny sådan.
Samt lämplig laddregulator.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Porsche 356 12V generator som passar i 6V fot. (90mm dia.)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Köpes fungerade 12V generator som passar i 6V fot.
Även tips på var man kan köpa ny sådan.
Samt lämplig laddregulator.
köpte en 1600 industri motor 126A som suttit på en svets för ett tag sedan. Denna har en 12 volts generator med lilla diametern. sitter även ett relä på kåpan=)
Hade gått 1500 timmar trodde han jag köpte den av men ingen garanti på det.
Vad är värdet på en sån?
1500 timmar = 10.500 mil
O jag som ville köpt din motor Alex...men den har ju gått rätt mycket.
Motorn tänkte jag sätta i bubblan själv.
Vilken formel använder man för att räkna om timmar till mil förresten?:)
Men däremot sätter jag nog i generatortorn och stora generatorn från min nuvarande motor och då blir ju den lilla generatorn "över"
Man brukar räkna med att en stationär vid användning körs med 3000 varv vilket motsvarar typ 70 km/h på högsta växeln. Det blir således 1500 x 70 = 105.000 km
Jag har redan en sån motor i mitt splittskåp. Den hade gått 169 timmar = 1.183 mil, när den fick gå på vägen igen. Med fabriksny generator, förgasare, bensinpump o brytarlöst, så bara går o går den. Bättre motor har jag aldrig ägt.
Finns det såna ens?
Porsche hade väl nån sån?
Finns det såna ens?
Porsche hade väl nån sån?
Såna generatorer sitter i en del industriare också, har en i en 34 hk från -64
CSP:s var ju rena fyndet... 
Man brukar räkna med att en stationär vid användning körs med 3000 varv vilket motsvarar typ 70 km/h på högsta växeln. Det blir således 1500 x 70 = 105.000 km
Jag har redan en sån motor i mitt splittskåp. Den hade gått 169 timmar = 1.183 mil, när den fick gå på vägen igen. Med fabriksny generator, förgasare, bensinpump o brytarlöst, så bara går o går den. Bättre motor har jag aldrig ägt.
Har motorn suttit på ett elverk bör man räkna 1500Varv, eftersom 99% av alla trefasgeneratorer är byggda för 1500 varv.
Antalet fält/lindningar för att ge 50Hz 
Har du hittat nån? Har begagnade om du är intresserad.
Jag har då aldrig sett något vw-elverk med en trefas generator. Men jag har ju också inte ägt fler än 6 st.
Ingen?
Jag har ju en som är att betrakta som ren.objekt.
Renoveringsobjekt? Innebär det helrenovering? Lagerbyte, omlindning, nya kol eller?
Kanske lika mycket jobb å helt enkelt linda om en 6V generator till 12V? 
Vad har du för pris på den?
jag ska se hur den mår, sen får vi se.
Ok. Väntar med spänning... 
Jag har en som ska vara renoverad (ser grymt fin ut) kan tyvärr inte skicka någon bild eftersom jag befinner mig utomlands..
´.... i nån sandhög. 
´.... i nån sandhög.
Fattar du vilka sandslott vi kan bygga eller... 
Sorry for offtopic
Har flere. Pris pr. stk. med relè n.kr. 2000,-.
Har gått mellom 10 og 50 timer.
Tlf. +47 90647757
Terje Norge
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Porsche 356 12V generator som passar i 6V fot. (90mm dia.)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.