1 Senaste redigerad av Syxez (2016-03-05 07:11:10)

Nu när återmonteringen av ratten har skett så upptäcktes att det inte riktigt fungerar som det ska..
  Kopplade en lampa på kabeln för tutan då jag har skrotat den gamla och dessutom är det opraktiskt att felsöka med det ljudet i garaget  ICQ/ad
  Problemet är att den är tänd hela tiden, ibland slocknar den om man slår på helljuset eller blinkar, men sen tänds den igen när man fipplar med någonting igen..hittar inget som ligger emot någonstans heller så vad kan det vara? ICQ/an

1303s -73

2

Den ska ha ström hela tiden och jordar i ratten när man tutar så bort med tutknappen och kolla så att plastbitarna som isolerar skruvarna och att kabeln ner i rattstången och kabeln vid leden på styrboxen är ok Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Tack, fick den förklaringen av farsan för en stund sedan med, därav att min lysande idé med lampan inte fungerade..tänk så fel man kan tänka ibland, smällde dit en tuta och rengjorde ringen på själva ratten så gick det fint! ICQ/ag
  En blinkers kvar att kolla upp och sen är elen finito ICQ/ab

4

Just D.... Kolla tutknappen först, sedan insidan av rattnavet, har du originalratten eller nån sportratt? De senare har en annorlunda konstruktion och det finns ofta en metallpinne, en expanderpnne som skall återställa bilnkspaken efter sväng, den pinnen kan aktivera tutan.
Sedan kan kabeln inne i rattstången vara skadad i isoleringen och ligga och jorda mot insidan där.
Det finns några olika konstruktionslösningar på tuteriet mellan de olika årsmodellerna, jag tror jag har nån skiss nånstans, återkommer.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

5 Senaste redigerad av Björn J. (2016-03-05 13:32:45)

http://www.beachbuggy.se/forum/userpix/177_tuta_67_1.jpg

http://www.beachbuggy.se/forum/userpix/177_tuta_68_1.jpg

Kanske dessa skisser hjälper sig, eller nån annan...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

6

Björn J. skrev:

http://www.beachbuggy.se/forum/userpix/177_tuta_67_1.jpg

http://www.beachbuggy.se/forum/userpix/177_tuta_68_1.jpg

Kanske dessa skisser hjälper sig, eller nån annan...

Har fått ihop det men väldigt bra för någon annan som får samma problem ICQ/ab
  Nu har jag dock problem med att blinkersen blinkar hela tiden, även när man slår av dem..gräver mer i det inatt/en annan dag ICQ/ab

7

Blinkar det på båda sidorna eller bra på ena sidan?
Blinksaken har (tre) kablar (förutom ljustutan) ingången heter 49a, oftast omärkt, sedan en som heter L och en som heter R som utgångar, links unt recht, left and right, länster och röger alltså!

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

8

Björn J. skrev:

Blinkar det på båda sidorna eller bra på ena sidan?
Blinksaken har (tre) kablar (förutom ljustutan) ingången heter 49a, oftast omärkt, sedan en som heter L och en som heter R som utgångar, links unt recht, left and right, länster och röger alltså!

Hittade felet och det var inte något relä eller liknande..jag hade klämt en kabel när jag tryckte tillbaks allt, syntes inte först..men men tack för hjälpen ICQ/ab

9

Ja det är lätt hänt, många kablar och ont om plats.

Själv har jag automatisk tuta vid vänstersväng, innan var det vid högersväng...
Dessutom kan man ibland aktivera tutan genom att trycka hårt med båda händerna mot rattkransen.
Det är i te alltid som sportrattarna är elektriskt kompatibla med rattstångshuvudet....

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."