Med utgångspunkt från din fortsatt vaga beskrivning av ditt ekipage och bränslesystem, har jag följande kommentarer/erfarenheter:
-nej/kanske kommer manometern att påverkas(vid mont. på torpedväggen), om du t.ex. kör med stumma/solida (motor)/vxl.fästen. Har du riktig otur kan din manometer uppleva resonansfrekvens, som kan skapas/upplevas med gummifästen(motor/vxl.).
Vad är det för trycknivå du vill mäta, och hur känsligt(vilken skala) har ditt instrument, och hur sitter instrumentet upphängt?
Erfarenhet:
På räsebilen ville vi ha koll/öka bränsletrycket (fr. 0.19 till 0, 25 bar), OCH ha koll på trycknivån (på samma sätt som du), UTAN att koppla in en extern manometer. Catch tank med Kingfilter/tryckregulator är monterad ovanför motorn, i chassiet. Manometern är monterard direkt i catch tanken(utan slanganslutning).
Det slutade med att vi skaffade en glyserinfylld manometer (0-0,4bar).
Det tog oss 3 manometrar innan vi fick den rätta( #1 hade mässingshus och vägde för mycket, #2 "tappade drivningen på bordongröret", och fastnade på 0 (noll): backspärr(stoppstift) installerades och huset fylldes med glyserin => #3 fungerade/-ar klockrent!