1

Har precis införskaffat en enkelports industrimotor beteckning 126-043535 står 1584 cm3 på typbrickan och 208 timmar på mätaren.

Kommer från schweiziska armén tillverkad sannolikt 1969 eller senare. 6V ska 12V konverteras.

Det sitter en Solex 32 PCI 1 och magnettändning på den just nu.

Vill gärna ha tips på hur jag kan få ut det bästa av den. Ska inte trimmas men jag vill ha dubbla förgasare. Hörde att förgasaren
kan användas (måste anpassas) och med dubbla sådana och fördelare enligt bild ska det funka.

Är det optimalt? Kom gärna med tips på det bästa av det bästa innan den åker in i splittbussen.

Ska ha ormbo + fatboy är det tänkt.

Post's attachments

Capture2.JPG, 33.87 kb, 503 x 376
Capture2.JPG 33.87 kb, 144 downloads since 2016-02-08 

clock.jpg, 56.84 kb, 800 x 600
clock.jpg 56.84 kb, 125 downloads since 2016-02-08 

IMAG0068 - Copy.jpg, 643.49 kb, 1632 x 912
IMAG0068 - Copy.jpg 643.49 kb, 109 downloads since 2016-02-08 

Untitled.jpg, 54.59 kb, 521 x 399
Untitled.jpg 54.59 kb, 127 downloads since 2016-02-08 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

.

Post's attachments

distributor.jpg, 45.03 kb, 289 x 512
distributor.jpg 45.03 kb, 108 downloads since 2016-02-08 

IMAG0071 - Copy.jpg, 617.56 kb, 912 x 1632
IMAG0071 - Copy.jpg 617.56 kb, 129 downloads since 2016-02-08 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│