Menar du de där gummimuffarna som sitter med slangklämmor mellan insugsrörets tre delar?
Ja dom torkar och spricker, om man dessutom saknar förvärmningen som är vanligt på buggys med kaliforniapipor och andra obskyra avgassystem, så sitter mittendelen med förgasaren löst och kan vagga fram och tillbaka och det förbrukar dessa muffar snabbt.
Jag gjorde en gång en nödlagning vid en vägren med eltape, jäkligt svårt att linda runt tapen, men det höll i många mil...
Sedan trodde jag att dessa såldes parvis, så jag beställde "en".... och kunde byta på ena sidan...
Men man lär sig av sina misstag, jag borde nu vara fullärd, för jag har gjort många misstag....
Att varvtalet vandrar upp och ned kan också bero på fördelaren, motvikterna inne i denna kan kärva eller så kan dess fjädrar ha lossnat.
För du har väl kvar originalfördelaren med vakuumdosan? Och har en fräsch vakuumslang ansluten till förgasaren? Och vakuumdosan är väl tät?
Ett annat dolt fel i fördelaren, är den där lilla jordflätan som förbinder den rörliga plattan i fördelaren med godset, om den flätan har lossnat kan man få intermittent dålig gång.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."