Jag sitter och planerar vissa modifikationer,det gäller alltså karossen från en 1303 (stor bullig front med svängd vindruta och kort huv).
Eftersom jag inte har den tomma karossen inom lämpligt avstånd (eller så är det jag som är allt för långt ifrån karossen) så ber jag någon här på BV att gå ut och mäta lite åt mig.

Det gäller innemåtten i främre bagageutrymmet enligt bilden, jag ber om ursäkt för dålig bild men måtten behöver ändå inte vara så exakta i detta skedet.
* A-måttet är där frontplåten ansluter mot karossidorna. Det vore även bra med ett mått på hela frontplåtens bredd.
* B-måttet är djupet från längst ner i botten och upp till övre framkanten i mitten, sitter det en reservhjulsbalja i vägen på din bil så får du kanske mäta på utsidan och uppskatta måttet. Kanske även ett mått upp till A-punkterna om ni kan.
* C-måttet är från framkant så långt det är rakt, tills det börjar svänga, jag är tacksam för något ungefärligt mått.
Tack på förhand,
MVH Anders
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand