Har du funderat klart, gällande färgen på bilen? Blir det original grön?
Kämpa på trots lite motgångar 
Har du funderat klart, gällande färgen på bilen? Blir det original grön?
![]()
Kämpa på trots lite motgångar
Inte helt, orginal känns lite för ljus så det går mer åt british racin green. Men jag är inte säker på mer än att det ska bli beige cab.
Och det känns bra att man snart måste ha bestämt detta.
Idag började jag kolla vad som dolde sig under färg och spackel på ena dörren.
Föga överraskande fann jag en mängd av sprutspackel och en gammal lagning som jag tycker var urdåligt gjord.
Slipade bort det mesta av färgen och kunde konstatera att dörren var ok trots den gamla lagningen, lite finns det givetvis att göra.
Lite små rosthål här och där och någon buckla.
Jo den var inte högsta kvalitet på.
Såg man spår av lagningen innan du började slipa, eller hade den klarat sig bra?
Anledningen till min fråga är att hade man inte gjort "fusklagningen" på den tiden hade det nog inte funnits nått att laga alls idag.
Och snacket går att lägger man på spackel på punksvetsar , så släpper de omedelbart i princip.
Därmed inte sagt att det är läge att förbättra, om man kan.
Jag tror att hela bottenkanten är tunn har det börjat gå hål, så är det nog på G hela vägen.
Bara att bita ihop och reparera..
Jo den var inte högsta kvalitet på.
Såg man spår av lagningen innan du började slipa, eller hade den klarat sig bra?Anledningen till min fråga är att hade man inte gjort "fusklagningen" på den tiden hade det nog inte funnits nått att laga alls idag.
Och snacket går att lägger man på spackel på punksvetsar , så släpper de omedelbart i princip.Därmed inte sagt att det är läge att förbättra, om man kan.
Jag tror att hela bottenkanten är tunn har det börjat gå hål, så är det nog på G hela vägen.
Bara att bita ihop och reparera..
Man såg inget utanpå, sprutspacklet var det inget fel på det satt som berget. Så inget släpp där inte.
Men jag hade sett att det var en lagning jag kollade inuti dörren.
Ska kolla över hela nederdelen på båda dörrarna, så får vi se hur det går.

Jag har fått sticka emellan med ett annat liten sak som behöver omvårdnad nämligen ena toppen till båtmotorn.
Den läcker in kylvatten och ut lite avgaser så det blir äckligt under ventilkåporna. Ja, jag vet att packningen ligger på fel håll på bilden.
När man sedan drar på så vandrar avgaserna upp till expansionskärlet och det kokar och det kommer in kylvatten under ventilkåporna.
Men det finns inget vatten i olja när man kollar på oljestickan och det känns positivt.
Så nu ska toppen iväg på provtryckning, tror inte det är någon spricka utan det troliga är koppar tätningar under spridarna som inte är täta.
Provade dörrarna idag bara för att ta ett litet steg framåt, dom gick dit men det behövs lite justering på skruvarna runt om.
Vänstra hänger lite och högra tar i lite och glipan framför är lite som ett V.
Får börja justera lite så man ser vad som händer.


´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Inte kommit för att börja med bilen förrän idag.
Funderar fortfarande på hur jag ska justera dörrarna så att jag ser att det stämmer.
Slipade och kladdade lite grund på motorluckan istället.
287 2019-11-17 20:55:10 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-11-17 21:04:49)
Det är bra att låta saker bubbla lite, en vacket dag tar man tag i det.
Om springan i framkant på dörren är konstig, så är det nog gångjärnsproblem.
Är springan stor i toppen kan man öppna dörren lite.Lägga en bräda i bakkant och hissat up lite med em domkraft.
Ta lite i taget och kolla, tills springan stämmer.
Det blev rinningar när jag grundade, så det blev till att slipa och måla igen.
Blev säkerligen några dammkorn som jag får ta bort, känns bra.
Övning ger färdighet. 
Absolut och skönt att få lite grund på sakerna.
Slipade lite på motorluckan för att få fäste för spackel.
Luckan har varit utsatt för vinkelslipar och andra fordon så det fanns lite att göra.
Reporna syns över vänster avgas.
Ska gå över den en gång till med finare papper och sedan lite ny grundfärg och eventuellt slipgrund.

Lite småpyssel med att slipa bort färg från baklyktorna.
Upptäckte att "hållare" rostat sönder lite, så det blev till att svetsa.
Men ett tu tre var det klart.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Fortsatt med att laga lite på huven fram samt ta bort färgen och då dyker det upp tre hål mitt på huven.
Hålen var igen spacklade och frågan är om det har suttit något emblem där och i så fall, hur såg det ut?
Någon som har någon idé eller vet?
Inga emblem där, nej. Ser ju nästan ut som ett fäste till reservhjulet eller nåt sånt.
Inga emblem där, nej. Ser ju nästan ut som ett fäste till reservhjulet eller nåt sånt.
Blir till att svetsa igen.
Kulsprutefäste? ;-)
Kulsprutefäste? ;-)
Kulhål....
Men inga kvar nu, bara grundfärg.

