Vad har ni för stötdämpare?
Jag har saab 99 på min silverhawk ,den är sänkt 3 hack fram & bak
Har för mig att det är främre stötdämpare
Ja men det låter ju intressant. Dom borde kanske vara hårdare oxå?
Ja saaben är ju tung som fan i fram....
Man måste göra en rörhylsa i gummibussningen
Enkelt gjort av en rörstump.
Ja det borde bli bra. Kör du gas eller olja? Tänkte om man ska köpa monroes oljedämpare eller gas dämpare från Speedparts.
Jag använder SACHS oljedämpare ,saaben är ju tung som ett kassaskåp så det borde nog bli hårt nog med olja.
Har tyvärr inte hunnit provköra än och jag har plastkaross så vikten på din plåtis är ju klart tyngre....
Men jag tror ändå det blir ganska bra!
Då provar jag monroe från menonomen. Är väl om man skulle haft gas bak men får ta det sen isåfall.
Ja kör på det!
9 2016-01-10 20:58:06 Senaste redigerad av Silverbug (2016-01-10 21:00:16)
Tyvärr bottnar spindlarna på typ 3 strax efter org-stötdämparna går i bott. Jag kör nu med KYB- dämpare för sänkt typ 1 länkpinneframvagn. Skulle vilja få till sänkspindlar och dubbelgasdämpare, koni, sachs eller bilstein runt om :-) .

Ja sänkspindlar vore inte fel. Typ1 framvagn vore väl enklast men känns inte rätt endå. 
Jag kör med sänkspindlar på min Variant tillsammans med Bilstein stötdämpare. Fungerar utmärkt.
Hej gjort själv eller köpt ? Och i så fall var ? 
Hej gjort själv eller köpt ? Och i så fall var ?
Spindlarna är köpta från Bert3 i Belgien. Han har låtit tillverka sänkspindlar i två omgångar 50 par i varje batch. Tror inte att han har några kvar (mina har nummer 100). Jag köpte två par för några år sedan och det andra paret finns omonterade i ett garage hos en annan forummedlem.
Både på bubblan och raceghian kör jag biltemas SAAB 99 framdämpare. Tycker dom funkar bra.
Bara provat olja.
Ja stummare men inte stum, om du förstår?
Gas är nog att föredra om man vill ha stummt.
Ja men det låter som så jag vill ha. Stummare men inte för stumt. Sätter ju sig väldigt mycket bak dels vid lite last sen vid gaspådrag.