1 Senaste redigerad av Löberg (2016-01-16 20:08:20)

Fick ett återfall för att par år sedan och skaffade mig ett nytt objekt, trodde jag skulle orka göra klart men lusten infaller inte, Har tvingat mig i omgångar men tycker inte att det är kul längre. Objektet i fråga är en panamabeige typ1, 1967 års modell med 6v, den rostfria karossen är rensad för lack, plattan är hel och fin, målad svart invändigt. Framvagn med dubbla sänksatser, bakvagn sänkt ett hack. Nya bromsar, handbromswires, bromsrör, slangar och huvudcylinder. Motor nyare 1300 med 12v generator, resten påbörjat ändrat till 12v. Nytt GT avgas från VW UpNorth. Motor ej startad. Blästrade svartmålade plåtfälgar med bra däck, breddade bak. Alla delar och mer därtill finns. Tex Nos strålkastare. Så planen är att sälja av denna nu så jag kan fokusera på den andra vagnen i garaget, tänkt pris 15000:- vilket är långt under anskaffningspris av bil och delar.

/ Äh, jag ångrar mig! Den får stå kvar. Försäljningen ställs in :-D

Panamabeige typ1 -65, Röd/vit Chevrolet Belair 1956
+ många Toyotor

2

Blir nog lättare att sälja med bilder..

3

Snart så, är så j-a kallt och snöigt så jag förmår mig inte att ta mig ut än ICQ/ab

+ många Toyotor

4

Trist att du ska sälja Peter ICQ/ac  men om vw-skruvartarmen börjar dra igen är du välkommen till andra ändan av byn och skruva -58a, jag bjuder ICQ/ag

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

5

Ja det tråkiga är att när den där står där och ger mig dåligt samvete så blir det inget gjort med Chevan heller, och sonen tjatar på mig att få komma in med sin Valiant på platsen. Men vi får väl se vad som händer, i värsta fall får den väl stå där tills lusten återkommer, vid pensionsdax eller så :-D   58:an? Den är väl klar vid det här laget? Eller renoverar du bara huset nu för tiden :-D

+ många Toyotor

6

Löberg skrev:

Ja det tråkiga är att när den där står där och ger mig dåligt samvete så blir det inget gjort med Chevan heller, och sonen tjatar på mig att få komma in med sin Valiant på platsen. Men vi får väl se vad som händer, i värsta fall får den väl stå där tills lusten återkommer, vid pensionsdax eller så :-D   58:an? Den är väl klar vid det här laget? Eller renoverar du bara huset nu för tiden :-D

Det blir mest hus just nu, har inte hänt något med bubblan sedan i våras tror jag, handlat lite delar men inte mer.  Som sagt tråkigt att du säljer men om man bara får dåligt samvete av att den står så är det lika bra att se om någon annan vill ta över!
Nej nu ska jag inte tjata sönder din säljestråd utan lämna utrymme för hugade spekulanter ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

7

Heja Peter, ut och skruva nu! ICQ/ab

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

8

Bra val:-)

9

ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82