1

Hur är det nu... Ska man använda lashcaps eller inte, med kombinationen rostfria ventiler och justerskruv med kula?

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

2

Om du vill kan du använda dom 
det är inte nödvändigt
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3 Senaste redigerad av mettis (2015-12-14 20:21:49)

De som säljer rostfria ventiler förordar Lashkaps....
Men det är väl med originaltyp av vippskruv ? (som ju har rund yta = liten anliggning ?)
Själv byggde jag ifjol en motor med nya, rostfria ventiler, men använde vippskruvar med "elefantfötter" så jag hoppade över lashkaps....
Troligen funkar det bra med swirvelfeet oxå, trots lite mindre anläggningsyta än mina större dito (?)

4

Det är en sån "elefantsfots" modell som jag hade tänkt att använda. Blev kanske lite fel förklarat med kula...

mettis skrev:

De som säljer rostfria ventiler förordar Lashkaps....
Men det är väl med originaltyp av vippskruv ? (som ju har rund yta = liten anliggning ?)
Själv byggde jag ifjol en motor med nya, rostfria ventiler, men använde vippskruvar med "elefantfötter" så jag hoppade över lashkaps....
Troligen funkar det bra med swirvelfeet oxå, trots lite mindre anläggningsyta än mina större dito (?)

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983