1 Senaste redigerad av J.Schill (2011-08-25 05:06:01)

Om jag ska "låna" identitet från en 74 eh pick upp till en 75 eh pickup. Vad behöver man plocka över från donator bilen.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

2 Senaste redigerad av Demian (2011-08-24 23:49:06)

Oj, oj. Nu är du ute på hal is. Jag såg nån liknande fråga på nått Volvo forum. Där låste dom tråden. Sånt fick man inte skriva om inom Volvokretsar   Default/lol

Du har väl två popnitade aluminiumskyltar bakom framsätet och sedan så sitter chassinumret instansat i motorutrymmet.

Annars så är det väl ganska lätt att ta in bilar som fallit ur registret. Det kostar ju bara runt 1500:-

Är bilen nyligen skrotad, så är det väl lite svårare. Ganska sjukt egentligen. Om man äger den skrotade bilen, så är den ju uppenbarligen inte skrotad. Men det finns kryphål. Det konstiga är ju att det går att regga in den i ett annat Eu land och sedan så går det att ta in den till Sverige igen. Så svårt ska det ju inte behöva vara. Det är ju en indirekt uppmaning till att fiffla med chassinr. Och det tjänar väl ingen på.

3

Okej jag fattar och är helt med på att frågan är lite strange.  Men så här ligger det till jag har tittat på en 75 som inte för så länge sen blev avreggad. Jag själv tycker inte det verkar krångligt att få den inreggad igen. Men säljaren där emot hade även en 74 som var i register men bilen var tvärslut. Han tyckte att en så liten sak gör väl inget men jag avslog erbjudandet mest på grund av att om jag köper denna pickup så vill jag ju att det ska va rätt årsmodell på handlingarna.

Tackar för svaret och hoppas inte jag startat en wildwest diskussion här om vad som är rätt och fel.

4

Ja det är ju allmänt känt att folkaentusiaster är riktiga paragrafryttare som hellre skulle se en buss skrotas och återvinnas som stekpannor än på gatan, tillstukad med en falsk identitet. Vi som åker folkvagn skulle ju aldrig göra något olagligt, köra bakfull, utan säkerhetsbälte, med "fel" motor eller obesiktigat. Näe vi är snälla killar som aldrig en gång i livet trampat lagen på tårna.  ICQ/ad

Det där var ju ironi och med det vill jag ha sagt, "rädda pickisen", klart du ska ha pickis!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

Jo det är klart att pickupen ska rädda på ett eller vis. Denna affär som inte riktigt är i lås än kommer förhoppningsvis läggas i projekt tråden senare. Det har varit MÅNGA samtal hit och dit innan jag kunde fastslå ägaren. Vi pratades vid senast igår men kommer inte träffa han förens nästa vecka. Det ligger några bilder på den i skrot-tråden sidan 36 tror jag. Den ska enligt uppgift vara helt ok mekaniskt, körbar men ganska kass koppling.
Så håll tummarna nu så jag kan bli ägare av en pack åsna igen.
Die Deutsche Fracht Esel