1 Senaste redigerad av nobrakes (2011-11-08 15:57:24)

er en 68 modell, ble impulskjøpt for noen uker siden ved en tilfeldighet, noe rust, men det får jeg ta til vinteren tenker jeg  ICQ/ag
slik var den ved innkjøp
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/malinsbdag032.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/malinsbdag031.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/malinsbdag030.jpg
jeg hadde vel sånn sett planene klare før jeg kom hjem med bilen  ICQ/ad
den har forresten gått 49000km siden ny, ikke vært reg siden 1982

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

2

satte i gang etter to ukers tenke tid, og fant fram denne fra skogslageret/skrotlageret

http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika010.jpg
tok ut fjærstavene og kappet av endebrakettene der fjærplatene er opplagret
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika014.jpg
så gjorde jeg det samme på sikaen
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika017.jpg
bort med disse klumpene  ICQ/ab
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika021.jpg
inn med de fra splittbakstillinga  ICQ/ag
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika023.jpg
mere kommer etterhvert ikveld  ICQ/ad

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

3

ut med det gamle  ICQ/ab

http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika018.jpg
monterte nybygd splittforstilling som er smalnet 4" med flippa spindler og senkere nye bremser osv
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika019.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika042.jpg
tight fit  ICQ/ad
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika045.jpg

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

4

tok en liten opprydding inni hytta også
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika040.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika034.jpg
trangt, men det går fint alikevel, bilde av korta bruer bak og modifiserte demperfester/øvre festebolt
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/sika032.jpg

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

5 Senaste redigerad av nobrakes (2011-08-24 21:32:09)

grunnen til all ombygging bak, er mest på grunn av senkemuligheten, og plass til hjula bak
slik ble bilen etter endel timer i verkstedet
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/jada001.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/jada002.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/jada004.jpg
her et bilde fra SCC sist helg  ICQ/ab
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/t2_picup.jpg
takk til even som har tatt bildet på SCC  ICQ/ab

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

6

Frän Bay ICQ/ab

7

trevligt projekt!!! hur snyggt som hellst ICQ/ag  hur mycket har du tagit bort i bredden bak .. det vill säga hur mycket är trummorna inflyttade??
hur breda är bak fälgarna??

bägge tummar upp!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

I Like... a lot!  ICQ/ag

9

takker  ICQ/ad  jeg har flyttet inn tromlene ca 4,5 cm pr side=9cm totalt bak ICQ/ae 
felgene er 7" bak, og 4" foran, jeg lurer på å kjøpe to 7" til å sette foran neste sommer

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

10

fler frågor.. hur gjorde du med drivaxlarna??  och torrisions stavarna i bakvagnen??eller är dom från splitten??
jag måste fråga då jag är för dumm för att veta.. ICQ/ad  ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11 Senaste redigerad av nobrakes (2011-08-24 22:16:51)

ingen spørsmål er dumme vet du, man må spørre for å lære  ICQ/ad
drivakslene er kortet, jeg skal bestille nye i rett lengde i vinter, men måtte ha med bilen på SCC  ICQ/ag
torsjonsstavene er fra splitten, og kortet ca 1,2 cm hver,det vil si, kappet vekk 1,2 cm på indre splines,  da gikk det akkurat på plass sammen med resten

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

12

okey tack!! Keep up the goood work !! Mycket snygga fälgar förövrigt!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

13

Snygg!! Och fantastiska fälgar  ICQ/ab

14

Intressant modifikation, cool pickis! Ser fram emot fler uppdateringar.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

15

etter en tid uten oppdateringer, (jeg har renoverat garaget ) så starter jeg så smått opp i gjen mned denne , har en 2165ccm motor som jeg har tenkt å få inn, men det ser ut som at bakre motorfestet (mustashbaren) ikke funken sammen med shadek oljepumpa ICQ/ac  og uttaket til oljekjøleren, så lurer på om noen har tips til hvordan løse det . må jeg eventuelt lage ny bjelke, eller finnes det en lur løsning  ICQ/ad

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

16

sjukt brutal! ICQ/af

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

17

den var riktigt frän den  ICQ/ag

Typ 1 -58

18

Snygga fälgar !!

19 Senaste redigerad av C.Frisk (2011-11-08 20:02:04)

nobrakes skrev:

etter en tid uten oppdateringer, (jeg har renoverat garaget ) så starter jeg så smått opp i gjen mned denne , har en 2165ccm motor som jeg har tenkt å få inn, men det ser ut som at bakre motorfestet (mustashbaren) ikke funken sammen med shadek oljepumpa ICQ/ac  og uttaket til oljekjøleren, så lurer på om noen har tips til hvordan løse det . må jeg eventuelt lage ny bjelke, eller finnes det en lur løsning  ICQ/ad

Maila "oldeschoolvw" här på forumet, han har på ett enkelt sätt monterat motorbalken längre fram. Han kanske har bilder på operationen.

20

Ja vad ska man säga?  ICQ/af  ICQ/af

21

Härligt! EB EH is the shit!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

22

jeg ser mange slår ut midtdelen i torsjonsrørene foran, mens framvagnen sitter i bilen, jeg og en kompis bygde ny forstilling til hans enkelhytt nylig, vi gjorde slik, det var veldig enkelt faktisk, brukte et rør som alle andre gjør, satte forstillinga på en trekloss og brukte rørets vekt og banka ut senterdelen raskt og enkelt (husk å ta ut fettnipler først  ICQ/ag )
http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/IMAG0099.jpg

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

23

en bild på kompisens eh slik den ble  ICQ/ad   http://i27.photobucket.com/albums/c160/ingenbremser/frodesracer_zpsd48d7f89.jpg

No one is completely useless. They can always be held up as a bad example

24

Berätta mer  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(