Då man är bättre på att starta nya projekt än slutföra de befintliga så tyckte jag det var dags att sätta verktygen i ett nytt vrak! Jag fick en sen 40 års present av min familj i form av Waxxarns avstannade -67a projekt. Då denna bil föddes som en standard så tycker jag som -67 nörd att den är värd att rädda. Jag kommer dock inte köra på en original renovering utan det blir en cal-look med div lättare uppgraderingar på motor och bromsar. Bilen kom med en 1200 cc motor från början men det blir nog 1500 cc och fyrbult med skivor fram.
Tanken är också att det ska vara lite av ett far och dotter projekt och ska stå klar när Ebba tar körkort. Om jag är riktigt snabb så är den klar till hon börjar övningssköra. Hon fyller 12 i januari...
Vi började med att skära bort golvplåtar och rensa chassit på alla lösa delar. Beg växellåda inhandlades och en framvagn letades fram i smejja och fick ett par sänksatser insvetsade.
Det blir några turer till Power Bläster och Lack...
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)