2014 var ju inte någon bra säsong för mina små tester med Buggy'n på strippen....
Mantorp; Rasade vxl-lådan, Tierp; en drivaxel av och till sist totalras av motorn på vår lokala körning på F13 (Bråvalla) ;-(
Denna min motor, har ju gått sönder förr, sedan 1999 när jag körde med den första gången! -"Bara" att ersätta det som är trasigt ?
Igår när VW-Maffian hade 30-års Julbord kväll, tänkte jag när jag såg Erics bild på FB att man skall inte "skjuta upp" det man vill göra/bygga, för vi är ju för f-n gråhåriga gubbar (snart?) DVS, fan vad tiden går fort ! (om någon vill tar jag bort Eric's bild?-)

Hur som; Det som inte är klart till Jul, kommer inte till Bug-Run - gammalt VW-ordspråk ! Så jag satsar nu att få ihop denna till Bug-Run 2016 !
Så idag har jag börjat plocka med återuppbyggnad av 2387.an, -det blir ingen omfattande tråd detta, men lite bilder om vad man kan "rädda"?

Motorn bestod av en Kina-vev 86mm, CB 5,7" stakar, cr/molly svänghjul, Super/Flo 44/37mm toppar, Mahle 94mm B cyl-sats och en FK87 kam.