Hej Alla!
Har efter att mest roat mig med amerikanska bilar från muskelbilsepoken senaste tiden fått ett stort sug efter en splitbuss. Är uppväxt bland folkor då min pappa alltid har varit entusiast, mest på typ 3. Eftersom jag inte lyckats hitta någon här i Sverige så har mina kontakter med USA lett till att jag nu köpt en buss där. Det är en 66:a med en lite ovanlig (tror jag) spec. Det är en 221, vänsterstyrd, lastdörrar höger sida, stort mellansäte Microbus. M-koderna säger: 056 = Steering/ignition lock 100 = Without front VW emblem 127 = Rear hatch without window 208 = Trailer hitch and electrical hook-up. Levererad i primer. Ingen originalrenovering på gång således, även om primer är modernt i många kretsar.
Jag kommer att ha mycket frågor om allt och ser fram emot att lära känna er på forumet. Bilen står fortfarande i USA och jag håller på som bäst med att boka upp transport till Sverige.
Jag bifogar en bild.
Hej så länge,
Jörgen

Tanken har inte ens slagit mig!

Men jag håller med om att de blåa är riktigt fina. Men OM du skulle vara tvungen att välja tvåfärgat, vad blir det då?