1

Jag söker två små skyltar som sitter på karmann ghia.

Jag saknar dom på min bil, och det hade varit kul att ha ICQ/ab
Jag förstår att jag inte får rätt nummer på karmann skylten, men en med fel nummer är bättre än ingen.

Se bild
Det är alltså den övre och den undre skylten jag söker, den i mitten har jag ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1405990.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Ursäkta trådkapning/ frågeställning men hur långt upp i årsmodell fanns den övre brickan? Min 63:a hade den inte och den har jag skruvat isär själv när det begav sig. Bilden verkar visa en lowlight Ghia, antilopbeige...
Kan ha den undre brickan, kollar ikväll!

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

3

Det är inget att ursäkta sig för Lars. Det är bara kul om nån vet, så man lär sig nått nytt ICQ/ab

Min gissning är att kaross skylten fanns t.o.m 59. Sen slutade dom väl med nummermärkning av dörrar och luckor?

Buss 65
Ghia 57

4

Har nog den undre. Jag skall till garaget ikväll så jag återkommer. Har för
Mig att de sitter på industrimotorer också..

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

5

Karosserie skylten satt på alla  -50 talare precis som det emaljerade K-Ghia märket med de mycket viktiga"hundöronen".

Western Germany skylten satt bara på bilar sålda utanför Tyskland.

Och ja, jag har båda men det vet Lasse redan. ICQ/af

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6

ok, är ghia-märke med hundöron också 1950-tal? ovanliga? dyra?
(kapar friskt efter tidigare visad storsinthet, raderar på begäran  Default/hmm )

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

7 Senaste redigerad av lasslo (2015-11-22 11:24:18)

Det är lugnt, Junte. I mina trådar får man kapa bäst man vill, bara det har nån sorts relevans till ämnet. Och det har det ju ICQ/ab

Sen är jag färdig med annonsen oxå, jag har båda skyltarna på väg hem.

Jo, batear märket satt upp till 59, ganska ovanligt, men det sitter på en ganska ovanlig bil.  Och de flesta har nog rätt märke redan. Så marknaden är liten. Och det finns repro. Så det är inte jättedyrt.
Jag skulle gissa att det finns fler batear märken i Sverige än det finns bilar att sätta det på ICQ/ab det är ju en grej man gärna tog av och samlade på när bilar skrotades förr.
Lite som pilar till typ1 ICQ/ab det finns säkert fler pilar än bilar som behöver det ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57