Snart sliter jag mitt hår.......
Jag har jobbiga blinkers problem.
I torsdags när jag besiktigade bilen fungerade blinkers problemfritt och de gick igenom som de skall. Men innan dess har jag haft ett rent helvete att få dem att fungera. Dock så var problemet väldigt simpelt då för jag hade råkat montera en felaktig lampa med för högt watt antal. Byte lampa och allt vart frid och fröjd och de funkade som de skulle. Men i torsdags påväg hem ifrån besiktningen såg farsan som åkte bakom att när jag blinkade, eller rättare sagt försökte blinka, åt höger så lyste enbart lampan.
Blinkar åt vänster fungerar det problemfritt!
Blinkar åt höger då går det år fanders!
Symptomen:
När jag blinkar åt höger utan någon som helst lyse på (halv/hel/parkering) fungerar det fint att blinka även åt höger.
När jag sätter igång något lyse och försöker blinka åt höger händer följande:
De högra blinkers lyser konstant men man anar ljus skiftningar i takt med att man hör relät slå.
Den vänstra baklampan slocknar.
Nummerplåtsbelysningen blinkar.
Blinkers lampan i instrumentpanelen blinkar ej.
Däremot ifall man drar ur sladden till baklyset (höger bak) blinkar det som det skall.
Åtgärder som är gjorda:
Dragit direkta jordkablar ifrån alla baklysen direkt till karossen har även dragit en ifrån blinkers relät, slipat och polerat alla kontakt ytor. Dragit nya kablar till båda blinkers fram.
Jordfel? antagligen men vart? eller vad kan vara fel??????
/ Joakim

har grävt lite i den pga diverse glapp...

slå en signal