Jag tänkte inte köra toklågt, utan hitta en snygg höjd med "bra" komfort. Jag satta mina gavlar på insidan så jag ska kunna vrida hjulen och kunna svänga inom en vettig radie. Jag ska körs på BRM fälgar.
Franke skrev:Se till att schimsa ut gavlarna med brickor innan du svetsar fast rören, annars blir det besvärligt att få av och på framvagnen (avståndet mellan gavlar krymper efter svets)
Jag svetsar även ihop rören först innan jag fäster dom i gavlarna av samma anledning.
På övre räcker det med några svetspunkter vid skarven, hoppas du fick med den inre skarvhylsan jag gjorde till den?
Vet inte om han jag sålde framvagnsdelarna till tyckte det var viktigare att bygga luftslott än att vara rädd om nållagren? (240kr styck!). Hur som helst så måste dom plockas ur igen innan du börjar svetsa i gavlarna, annars är dom rökta direkt.
Räkna med viss bearbetning av lagerlägena efter svetsning, till det övre röret är en svarv nästan ett måste om du inte kan arborra eller har en stadig hand, en "dremmel" och bra mätverktyg.Kör hårt!
Tack för lite matnyttig info!
Den inre hylsan fick jag med, drog ut nållagrena och
kollade över dom och dom verkar vara skapliga.schleu skrev:Jag satte mina gavlar på insidan för att få så mycket plats som möjligt för däcken. Jag kör på 15 tums fälg och det blev ganska tajt. Så 17 låter som du får jobba lite. Lycka till, ska bli kul att följa ditt projekt.
Hur mycket utrymme vann du på det?
Grundtanken var ju att köra med 14" och rostiga kapslar
men vi får se vart de slutar. Tack!