1

Hallå!

Har en baybuss -75 med typ 4 motor på 1800cc(tror jag) och saknar förgasarlänkage.
Förgasarna ska vara solex 36/36 eller 38/38 har jag för mig, originalgasare iaf.

Hållarna till originallänkaget sitter kvar så skulle vara sjuk nice med ett original, annars funkar det med något annat.
Letat och letat utan större träffar, någon som har ideer?

Också provar att svetsa/bulta ihop ett eget men känns sjukt sketchy..

MVH

2

Jag har en rulle i mitten som drar i två vajrar, en till varje förgasare, funkar riktigt bra.

3

stevo skrev:

Hallå!

Har en baybuss -75 med typ 4 motor på 1800cc(tror jag) och saknar förgasarlänkage.
Förgasarna ska vara solex 36/36 eller 38/38 har jag för mig, originalgasare iaf.

Hållarna till originallänkaget sitter kvar så skulle vara sjuk nice med ett original, annars funkar det med något annat.
Letat och letat utan större träffar, någon som har ideer?

Också provar att svetsa/bulta ihop ett eget men känns sjukt sketchy..

MVH

Csp(de) har ett som liknar orginal
Har du kollat med(vw)Csp i hyllinge dom kan ha saker på hyllan som funkar för dig
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4 Senaste redigerad av David, Luleå (2015-11-04 12:40:33)

Typ 4a motorns originallänkage är ju som en fabriksversion av hex-bar stagen. Ett rör mellan kulorna med armar i vardera ände som trycker via länkar på gasarna. I mitten en arm som gasvajern drar i. Tror den är rätt lätt att bygga själv om man vill Speciellt om det är på en originalmotor med originalgasare och yttre kul-lederna kvar.

Bubbalobills version funkar ju fint och den är ju lätt att anpassa till olika uppsättningar gasare på olika motorer.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.