Det har utifrån bilder från Bloms bilskrot kommit fram att det funnits två bussar med Björkå bruk loggade dörrar.
Jag har en vänsterdörr och letar efter en höger...så jag undrar om någon vet vart de två högerdörrarna tagit vägen.
GW.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Björkå bruk "dörrjakt"
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det har utifrån bilder från Bloms bilskrot kommit fram att det funnits två bussar med Björkå bruk loggade dörrar.
Jag har en vänsterdörr och letar efter en höger...så jag undrar om någon vet vart de två högerdörrarna tagit vägen.
Tjena Macke.
Det är jag som tagit det där kortet ca:06-07 eller nåt sånt.
Efter det så blev de av med B-stolpar och diverse annat.
"Den bättre" som står längst fram såg ut så här -13 http://i1103.photobucket.com/albums/g47 … 7495470618
Bilden ifrån en tråd: "Nä min buss är blå"
Gissar att du har dörren ifrån den.
Minns inte hur höger dörr såg ut men den bakre bussen blev buren till ett dike efter-13 och tänkte mig köpa vänster dörr ifrån den men ett halv år senare var den borta, frågade och skroten minns inte vem.
Om jag inte tappat allt minne så var båda höger dörrar sämre än den som är längst fram på bilden.
Är på resa men kan kolla mer när jag kommer hem om du vill.
Patrik,jag har fronten och vänsterdörren från den till vänster på bilden.
Tanken är att använda dom till BD-panelen och om möjligt få till det så att det ser ut som dom hör hemma på den!
Därför vore det roligt om någon vet om någon av högerdörrarna
Det kan ju vara länge sedan dörrarna försvann men man kan ju hoppas att någon dyker upp....
/Macke
Det är vid ett sånt här tillfälle som man börjar såga pusselbitarna i en bandsåg för att det inte stämmer.
Så här såg buss nr:2 ut (den bakre) 9 September i år.

Då hade den nyss blivit av med åtminstone vänster dörr. Och den var rejält inbucklad efter diket.
Eller så är det jag som bara simmar runt o fattar ingenting
Kan vara så att jag förväxlat bussarna och det är den bakre(nr2) du har allt ifrån och den jag har på bild nu är (nr 1) 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Björkå bruk "dörrjakt"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.