Söker Du en ny bil kan Du sluta läsa här, den här bilen är inget för Dig!
Läser Du fortfarande?? Bra, då kanske jag kan intressera Dig för en VW Passat Kombi 1991, en billig och pålitlig brukskombi med dragkrok som är tillverkad innan VW började fuska sig igenom tillvaron och dessutom är befriad från onödig elektronik som är dyr att laga!
Det här är en lagom insliten bil, så fel och brister finns, men allt viktigt fungerar fint! Kamrem, värmeelement, termostat och hjullager fram byttes och hjulinställning gjordes när jag köpte bilen 2012, bromsklossar bak byttes 2014, batteri och avgassystem är friskt, inga missljud. Vinterdäck finns. Oljebyte med kvalitetsolja gjordes i våras.
I nuläget är bilen avställd (men självklart helt körklar i övrigt) sedan i juni, och när den ställdes av var den nybesiktad med blankt papper. Anledningen till att den är avställd är att jag åker riktig bil (Typ 1 1956) på sommaren.
I övrigt kan väl bara tilläggas att det är en riktigt rymlig, tyst och bekväm vagn!
Säljes för 7000:- med vanliga originalhjul, vill Du ha 16” aluminiumfälgarna på bilden åxå så vill jag ha 2000:- extra för dem!
Skulle Du föredra bytesaffärer så är en 50 – 60 – 70 –tals Volkswagen eller en Volvo Amazon Combi (oavsett skick, gärna renoveringsobjekt) alltid intressant, övriga byten kan även vara intressant (kanske en defekt nyare bil??)

"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)