Tjena
Undrar om det funkar att bygga om/ sänka spindlar, vet ni i så fall någon som gör det, Håller det?
Är ny på bussar och sänkta spindlar kostar en förmögenhet.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » bygga om spindlar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena
Undrar om det funkar att bygga om/ sänka spindlar, vet ni i så fall någon som gör det, Håller det?
Är ny på bussar och sänkta spindlar kostar en förmögenhet.
Om du skrev in var du håller hus o din ruta så är det säkert ett gäng som kan hjälpa dig att flippa spindlar
I Gbg är JockeB mycket anlitad för sådant
sen kan det vara bra att ha ett par som besiktnings spindlar
/// M
I detta fallet gäller det nog bay spindlar.. Det finns olika sätt att sänka dom.. Antingen skärs tappen ut och svarvas till en tapp. spindel resten får en tjock platta fastsvetsad.. Ett nytt hål tas upp och tappen svarvas fast.
Eller så har man 2uppsättningar där tappen på den ena spindeln skärs av och spindel resten planfräses. Den andra spindelnkapas styrarmen bort och spindelleds fästena och sätts upp i en svars och svarvas platt särefter svetsas dessa 2bitarna samman..
Eller så kapas det övre spindelleds fästet av och flyttas ner och svetsas fast. Det nedre flyttas ner och man svetsar en bit matterial immellan
Dessa 3varianterna kräver en duktig svetsare!! Alt 2 gör att spårvidden ökar..
Om du tycker att nya köpspindlar är dyra.. Tja arbetstiden är ju inte gratis så....frågan är vilket som är billigast..jag har gjort variant ett..men det var en hel del jobb.... :men jag behövde nya ok fästen..rolleyes:
Och nej jag har inte tid att bygga några!!
Vilket man gör. Spelar inte så stor roll bara man svetsar dom riktigt!!!
Köpta grejer är bra,då slipper man fibbla själv.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » bygga om spindlar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.