1

Tja har en typ 1 1300enkelport, tänkte om det ger något att sätta dit dubbelporttstoppar samt dubbla förgasare?  eve köpa större cylindrar ?:) vill inte riva isär motorn osv.
// Oscar

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

Köp en 1600 ist och fixa med vid sidan av. Gör rätt från början och renovera grunden.

3

jo men har inte tiden och ekonomin till att fixa en hel motor nu i vinter Default/hmm vill ha dubbla förgasare för att de ser lite fränare ut men tänkte om de va värt de pengarna ICQ/ab

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

4

Köp en 1600 ist och fixa med vid sidan av. Gör rätt från början och renovera grunden.  ICQ/ad

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Köp en 1600, stoppa i den. Köp ormbo, utväxlade vippor, och om du har råd, dubbla förgasare(IDF 36 eller 40, ev ict 34)

Sen river du din 1300 och renoverar ordentligt när du får råd. 
Riv den direkt, så kan du arborra en månad, köpa lager en annan månad, osv. Så känns det inte lika dyrt ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6 Senaste redigerad av Svwerker (2015-09-19 08:24:46)

För att trimma en 1300 enkelport så är det enklast att skaffa 1600-cylindrar och dubbelportstoppar och sätta dit, du behöver byta fyra pinnskruvar och kylplåtarna för att det ska passa. Vänta nu då blir det ju en 1600!!
Då kanske man ska köpa en 1600 och stoppa i så slipper du skruva, eftersom du inte har tiden.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G