1

Spelar det någon roll vilken låda man sätter i?

Bussen är sänkt och jag vill ha upp motorpaketet! Har en komplett 69 bubbla! Kan jag ta den lådan? Samma utväxling som irs?

Kan jag använda den lådan? Eller måste de va från en 1302 eller 1303??

Mvh

66 old ballds stance!
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

2

De går nog, men jag har aldrig sett nån som gjort det. Det blir nog en del jobb.

Sätter du i en bubbla IRS låda åker inte motorpaketet upp, utan den växellådan bygger mindre neråt. Dvs, du får mer markfrigång vid växellådan.

Tar du och sätter dit en splitbussnoskon, så flyttar du upp både motorn och växellådan ett antal cm. Sänke gjorde det, men det medför en massa andra jobb. Du får flytta upp plåtarna runt motorn, sen kommer nog kopplingsarmen att ta i karossen. Jag har även för mig att han flyttade på tanken.

3

Ja jag tänkte mest på irs hade något speciellt typ som drivaxel längd, mått mm mm som inte den från 69 har.

Ja jag vet att det är en del pyssel! Hittade en fantastisk tråd med 100 gånger mer info och bilder än sänktes ICQ/ab har nog fattat vad som krävs, men ej om man måste ha irs eller inte!

Kanske lättast att köra irs? Men när man har delar hemma så jan det ju va trevligt om det går att använda dom i stället ICQ/ab

66 old ballds stance!
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

4

Har du lust att tipsa om den tråden..? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

5

http://forums.vwvortex.com/showthread.p … -Bus-Build