Har en 72a som jag vill byta bultmönster på. Kan ja slänga dit en framvagn + baktrummor från en 70a eller behövs något mer bytas bak?
1972 Bay buss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » 5/205 på 72a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har en 72a som jag vill byta bultmönster på. Kan ja slänga dit en framvagn + baktrummor från en 70a eller behövs något mer bytas bak?
Det här kan säkert någon annan svara på ännu bättre än mig, men just 70an har det "sena" bultmönstret hos framvagnen och passar därför på en sen bay. Kanske att huvudbromscylindern behöver följa med från 70an för att matcha bromsarna? Naven bak måste du byta och inte bara bromsarna. Det finns ju förstås omborrade trummor att köpa också, det var kanske det du menade?
Låter som ett kul projekt, retrofiera. Blir det även bytta skärmar och lysen?
Jag har en 70a att plocka delar från så eventuellt kommer iallafall baklysen bytas. Tänkte dock börja med bultmönstret efter att all rostlagning är färdig. Då får 70ans framvagn smaka på sänksatser 
Har inte 70:an annat bultmönster i rambalken än 71 å nyare?
Nej bultmönsterändringen kom 1970, just därför är det den enda årsmodellen man kan använda för att bakåtkonvertera om man vill byta hela framvagnen och slippa byta gavlar. Jag hoppas någon kan bekräfta/dementera detta, men det omvända har jag sett många exempel på, dvs skivbromskonverterade 70or.
Har man en hel donatorbuss, skulle jag ta så mycket som möjligt av det som hör ihop och flytta över. Förvisso inom vissa gränser, man väljer ju det som funkar och är i bäst skick. Just de årsmodeller du har är i övrigt ganska lika, byter man skärmar, baklysen och hjulupphängningar, så har man främst "detaljer" kvar. Det man kanske inte byter i första taget dock är luftintagen. Det finns ju vissa gränser... 
70an som eventuellt ska bli donator äe en EH pickup i dåligt skick. Ska bara dra fram den ur sin dvala så man får se om den är värd att kanske spara på.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » 5/205 på 72a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.