Ska byta från långa axlar till korta på min svinglåda.På mina långa axlar har jag en stor oring som ska sitta på lageröverfallet vid packningarna där man shimsar.Men på mina korta 66 axlar finns inget spår för nån oring.ska det inte vara nån oring ?
den ligger i mellan lager o hus
Det skall finnas en 45graders vinkel på insidan av lagerhuset som Oringen ligger
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ok tror inte det sitter nån på mina .tar kort på dom ikväll
O-ringarna kom väl någon gång i slutet av 60-talet. Min 1967:a hade inga o-ringar och min 1969:a hade o-ringar.
7 2015-09-08 18:16:49 Senaste redigerad av PPRMicke (2015-09-08 18:19:29)
Du får usäkta men jag trodde du menade lagerhuset i ändan
Glid sidan mot huset har inga oringar på 66 Kom på sena 67orna samma som det blev typ 2 pinjonglagert (ett nytt växel låds hus med en avtappning i botten plus ett gäng modiferingar )
Ps mät packningana innan Ps 2 CSPs sid packningar finns i 0.15/0,20/0,30 Ps 3 ta en kulhammare och knacka med hålen så slipper du läck runt pinnskruven
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Du får usäkta men jag trodde du menade lagerhuset i ändan
![]()
Glid sidan mot huset har inga oringar på 66 Kom på sena 67orna samma som det blev typ 2 pinjonglagert (ett nytt växel låds hus med en avtappning i botten plus ett gäng modiferingar )
Ps mät packningana innan Ps 2 CSPs sid packningar finns i 0.15/0,20/0,30 Ps 3 ta en kulhammare och knacka med hålen så slipper du läck runt pinnskruven
/// Micke
Tackar micke ☺