1

Jag har problem med mina dörrar, Jag får inte igen dom I andra läget med dom nya gummilisterna där.

Verkar som att dom är för tjocka, Har någon annan varit med om det ? Kan man klippa lite I listen , Verkar som att just vid låset är det trångt

Sen problem nr 2

En av dörrarna går inte att öppna innifrån, kan man ( shystera ) något på det ?

2

Det är inte ovanligt, man får sätta dom i spänn Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Johan W skrev:

Det är inte ovanligt, man får sätta dom i spänn Default/hmm

Okej tack Johan ja får prova mig fram ICQ/ab

4

Jag köpte nya till min sambos 56a och valde de lite dyrare "tyska" listerna på Classicvw up north. De var verkligen mjuka och fina om man jämför med de billigare jag kännt på tidigare.
Å passformen var super och det enda jag fick göra var att justera ut låsklacken i B-stolpen, och med det så blev dörrstängningsprosessen den "klassiska" att man måste ha fönstret lite nervevat  ICQ/ag

Nu när listerna har satt sig efter sommaren så går det lite lättare att stänga.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

5

Barndoor51 skrev:

Jag köpte nya till min sambos 56a och valde de lite dyrare "tyska" listerna på Classicvw up north. De var verkligen mjuka och fina om man jämför med de billigare jag kännt på tidigare.
Å passformen var super och det enda jag fick göra var att justera ut låsklacken i B-stolpen, och med det så blev dörrstängningsprosessen den "klassiska" att man måste ha fönstret lite nervevat  ICQ/ag

Nu när listerna har satt sig efter sommaren så går det lite lättare att stänga.

Jaha du köpte där, jag köpte mina lister på Custom Speed parts, Vet inte om det är tyska men skulle tro att det är den " billiga " typen eftersom dom är för tjocka på visa ställen ICQ/ab

Ja det ska ja försöka med också och kanske smörja in listerna med något så dom mjuknar så kanske det kan gå I lås ICQ/ab

6

CSP anger tydligt "Tyska" i produktbeskrivningen. Det är vanligt att även dessa upplevs som för tjocka när de monteras nya. De behöver "sätta sig".

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

7

Peter S skrev:

CSP anger tydligt "Tyska" i produktbeskrivningen. Det är vanligt att även dessa upplevs som för tjocka när de monteras nya. De behöver "sätta sig".

Okej men då får ja prova justera ut låstblecket I stolpen och veva ner rutorna så det går lättare och försöka plåga igen dom så kanske det dom mjuknar ICQ/ab