Tacksam för tips på sidor som beskriver byte av växellådsfästen på en 1303S 1974.
Verkar vara ganska tight med utrymme för att göra detta.
Tips och tricks mottages gärna
/Bosse
VW T2 Bay -71
MB 350 SL -71
Chrysler 300K -64
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Växellådsfästen
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tacksam för tips på sidor som beskriver byte av växellådsfästen på en 1303S 1974.
Verkar vara ganska tight med utrymme för att göra detta.
Tips och tricks mottages gärna
/Bosse
Ur med motor, ur med växellådan byt fästena och montera tillbaka.
Anders
Oops, det känns jobbigt. De två bakre är inte dåliga men jag köpte alla tre när jag ändå skulle beställa prylar.
Det är egentligen bara det främre som glappar. Jag har för mig att jag har läst någonstans att man ska kunna låssa alla tre och putta hela paketet bakåt ca. 4 cm så ska det gå att byta det främre. Kan det vara så eller har jag drömt?
På en 1303 74 behöver du inte flytta bak något för att byta det främre, men dom bakre måste man ta ut motorn.
På en 1303 74 behöver du inte flytta bak något för att byta det främre, men dom bakre måste man ta ut motorn.
Men??? Om jag skruvar loss allt så får jag ju ändå inte ner fästet så långt så att jag får loss det från bultarna i karossen. Det tar ju liksom stopp i "röret" för växelspaken. Jag har fått för mig att jag måste dra tillbaka "paketet" så att fästet lossnar från lådan först och sedan nedåt från bultarna i karossen....
Rätta mig och förklara gärna för jag har antagligen fel....
Skruvarna i karossen går ner på min 74a. Sen e det tre muttrar på lådan som håller fästet. Det skadar ju inte att skruva ut skruvarna lite på gaffeln så det blir lite spel att jobba på.
Skruvarna i karossen går ner på min 74a. Sen e det tre muttrar på lådan som håller fästet. Det skadar ju inte att skruva ut skruvarna lite på gaffeln så det blir lite spel att jobba på.
Det där sista förstår jag inte riktigt 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Växellådsfästen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.