Jag har upptäckt att det läcker ut olja/vätska ur vänster bromstrumma på min bubbla från 1968, så jag öppnade upp det idag för att kolla vad som är fel. Då ser jag att det tryckt ut växellådsolja. Inget konstigt med det tänkte jag först, jag får beställa ett kit med packbox och packningar och renovera detta.
Men sen ser jag att kåpan som håller fast packboxen har något slags spår i sig runt om. Typ som att den är tvådelad men sitter ihop på fyra ställen (se bild på vänster sida). Observera att jag aldrig har skruvat med detta på en bubbla förrut (eller någon annan bil för den delen heller) så jag vet inte hur det brukar se ut. Dessutom var det så att i spåret så tittade det ut en bricka som har gått sönder och delat sig i två (se bild).
För att jämföra så tar jag bort trumman på höger sida för att kolla hur det ser ut där och inser att det inte är något spår alls på den sidan!
Så nu är jag förvirrad och hoppas att nån kan hjälpa mig att reda ut detta. Varför är det ett spår på vänster sida och inte på höger? Kan det vara så att det finns olika varianter och att man nån gång har bytt på ena sidan och inte den andra. Eller ska det vara så här? Eller är det så att den är trasig och att det inte alls ska vara ett spår där (jag har iof väldigt svårt att se att det skulle kunna gå sönder på det sättet...). Det är samma artikel-nummer (311.501.311A) på båda sidor.