1

Hej
Jag har fått problem med bussen och tar tacksamt emot tips om vars jag ska börja felsöka. Det hela började igår eftermiddag efter att ha cruisat runt under dagen ville bussen inte starta, men den gick att rulla igång. Körde som vanligt i ca 10 min efter landsvägen då gaspådraget försvann, bilen börjar gå som en trasig kratta och det kom rök från stereon. Lyckades gnugga in den mot en p-ficka och Laddlampan började lysa innan jag stängde av den. Nu händer det inget när nyckeln vrids om. Motorn är repad för 10k i början av sommaren och jag har kört 120 mil tills detta hände plötsligt. Jo justeja, ja tyckte att tändspolen kändes varm igår, för varm för att hålla handen på.

http://www.forumbilder.no/images/2015/08/19/image.jpg

Transporter 1977/78, blå och vit
Bubbla 1303s 1973, orange

2

Du har ett kraftigt EL fel
Förmodligen har du fått bakström på grund av dålig jord

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Jädra skit. Får bli att gå igenom det elektriska under nästa sommar Default/hmm Kan tillägga att den luktade konstigt under dagen, typ fis/ruttna ägg. Vad kan lukten ha kommit från?

Transporter 1977/78, blå och vit
Bubbla 1303s 1973, orange

4

Nu kan jag vara ute och cykla men har för mig att en överhettad/bränd tänspole kan lukta rätt vidrig (metan)

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

5

Kolla Alla jordningar från batteri till chassie.
Från Chassi till motor.

Hade en Camaro som man inet kunde växla till slut. Det berodde på att all strömen gick genom växel wiren.
Och då blev den varm.

Ny Jordfläta och Wire så blev den som ny igen.

"ljushuvud"

6

kan vara laddreläet som givit upp så den överladdar! har hänt mer än en gång......då kokar batteriet och en del övriga elkomponeter.. Default/hmm

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

7

Skrev ju helfel förut XD kokande batteri luktar jävel ICQ/ag

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

8

Min garagekompis håller på med sin -78:a, kanske kan denna sida med L-Jetronic tips vara till hjälp ?

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=513607