Ja, har sedan tonårstiden alltid önskat mig en bubbla! Men aldrig haft råd och jag är så förbannat kräsen. ; D
Jag ville ha en fungerande motor samtidigt som jag inte ville ha en kaross som var röten.
Tillslut fann jag en 68a, som var glömd under ett träd sen en krock ett år tidigare.
Ägaren orkade inte fixa den efter att de redan byggt ihop den en gång.
Min pärla är svart och har rosa detaljer ( Ser förjävligt ut )
Men jag köpte henne, och hon höll hela 1 h och 40 min körväg hem efter att ha stått still så länge!
Väl hemma började vi pilla loss huven, då vi upptäckte ett "julgransbelysnings"trassel av kablar i bagaget.
Ägaren har visserligen tyckt om bra ljud i bilen men har inte fixat det på ett snyggt sätt direkt.
85% av alla kablar ledde inte till någonting! Så blir att kolla vart alla leder och markera dem!
I allt detta insåg vi att halvljus och blinkers ej fungerar!
När vi gjorde detta, var vi även tvungna att ta ur inredningen för att se vart kablarna ledde. Då hade en mus kalasat på stoppningen till förarstolen!
Höger framskärm är totalskrot, och när vi skulle kolla hur vi kunde få loss den på lättaste sättet.
Då har han svetsat ihop den. Vilket inte gjorde saken lättare ^^,
Så på onsdag så tar vi fram vinkelslipen! Utöver det, blir det väl att fortsätta kolla elfel och leta bildelar! Är det någon som kanske har en huv, ( med luftintag) en höger framskärm och en kofångare så är det bara att höra av sig ; D samt kan behöva ett blinkersrelä!
Mitt delmål för tillfället, är att få igång all el ordentligt samt få den hel nog att åka på bubbelträff här nere i Kungsbacka om en månad: )
Annars så kommer jag nog att småfixa med bilen varje höst/vinter då jag ska ha den som sommarbil.
Har ingen direkt plan på hur jag vill att den ska se ut än! men svart med kromat är det som väger mest i huvudet för tillfället : )
/ / Angelica

Ds.