1

Hej
Har en typ 4 2000 motor som jag precis skruvat ihop.
Motorn går hur bra som helst när den är "lagom" varm men efter några mil känns den tröttare upp för backar, tror att jag har för fet blandning på bensinen då det luktar ganska stark med bensin i bussen och tändstiften blir sotiga snabbt.
Hänger detta ihop?

2

Har du alla värmeplåtar samt tätningen mellan dessa och motorrum på plats? Du har insprutning på den va?

3

Jag tror jag har alla plåtarna och motorrums tätningen är på plats.
Det är dubbla solex förgasare på den

4

I vilket skick är fuggana
nya nålventiler  för det låter som det läcker igenom dom  (brukligt att byta mellan 3-5 tusen mil )
sen kan det vara så att det går fett på låg/mellan fart  sen går det snålt på toppen
Om cyllana är stora i mått med nya ringar så kan det ta 100mil innan dom är täta
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

PPRMicke skrev:

I vilket skick är fuggana
nya nålventiler  för det låter som det läcker igenom dom  (brukligt att byta mellan 3-5 tusen mil )
sen kan det vara så att det går fett på låg/mellan fart  sen går det snålt på toppen
Om cyllana är stora i mått med nya ringar så kan det ta 100mil innan dom är täta
/// M

vet inte riktigt vilken skick dom är i, är ganska färsk inom detta området.
Har nu beställt rep kit och nya nålventiler till dom.
nya ringar sitter på, så då borde det bli förbättringar på det området om ett tag då ICQ/ab
har också beställt en oljesticka med temperatur varning för säkerhets skull.

tack för svar, det är guld värt med forum som detta ICQ/ab