1

http://i45.photobucket.com/albums/f77/mhjelte81/Mobile%20Uploads/20150811_141040_zpsrlfdm8wj.jpg
Köpte mig en gammal på BRC, den fungerade ej. Offrade en modernare och satte in den mekanismen i den gamla  ICQ/ab Blev ju bra och snygg är den!

2

Ja det tredje hålet är ju som gjort för en varvis! VDO har också en 80mm-varvis som sitter som en fläskläpp där. Detta om man inte har fått fatt på en lyxbussklocka förstås. Men att hitta en sån till en early är svårt idag. Jag har ett "icke-fungerande lik" jag tänkt montera modernare 12V quartz-verk i, men det har ännu inte blivit av.  ICQ/ac  Men den dagen, då åker varvisen upp på instrumentbrädan i ett eget litet hus.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Jo en klocka vore ju nåt men som du säger, det är ju inte så att man snubblar på dom...

4

Kabel från tändspolen som behövs för varvräknaren finns den framme under instrumentbrädan? Nä, eller?

T2b taigagrön ´77

5

Nej tyvärr, den får man vackert dra hela vägen  Default/yikes

6

Kabel finns Om man har en Late bay med datoruttaget. Det går då en kabel från spolen upp till uttaget som man kan skarva ihop med en sladd som skulle sitta på bakrutevärmarknappen. kabeln finns även fast inte man har bakrutevärmare  ICQ/ag Skarvar man snyggt bakom så går det att gömma bakom uttaget så det ej syns dessutom  ICQ/ab Kommer inte ihåg färger men kikar man på elschemat så hittar man