1

Vart inne och besiktigade min 1302 -72 förra veckan, dock så började den att dö på tomgång vid bromstestaren inne på besiktningen, jag försökte att justera förgasaren på plats utan framgång. I ren vrede så skruvade jag på skruven till aotomatchoken så den gick på tomgång under besiktningen.


Den funkade fint innan jag började att pilla på den ICQ/ab
Det jag har gjort motorväg är en service, bytt tändstift, tändkablar, rotor, brytare, fördelarlock.

Kan det vara så att tändningen är fel inställd? Jag gjorde bara en grov inställning.

Vad ska kamvinkeln vara på min bil? 50 +-2?
Hur skall jag ställa tändningen, är det 23 grader på remskivan för min bil vid 3000 rpm?

Bubbla 1302 -72

2

har du bytt till sådant fränt kromat luftfilter (eller sitter det ett sådant )
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Nej det är original luftfilter ICQ/ab

Bubbla 1302 -72

4

Om du har std remskiva så skall det vara märkt med ett stort D   om du har std fördelare så skall den stå -7
kolla i denna  http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Löste problemet nu, det var fel tändföljd, axeln till fördelaren sitter fel så det blir fel tändföljd. Fick dock inte loss den så jag fick vrida fördelare så att det blev rätt. Nu funkar den och går som en klocka ICQ/ab

Bubbla 1302 -72