1

Beskriver felet......har en typ 1 61:a 6v (undanber kommentarer i negativ klang om 6v, hört dem alla....)
När jag kör så efter ett tag börjar motorn att hacka eller baktända, går riktigt uselt. Sitter en ny kondensator sen 6 månader, har den pajat, kan det vara tändspolen? Tar tacksamt emot tips på felsökning och är något sönder i min bil och du har vad jag behöver köper jag det gärna.

VWänligen Erik

2

Tändspolen är en lågoddsare.
Testa byta den.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

Har du gamla tändstift eller är dom för "mjuka" ???? Men jag antar att du har koll på detta. ICQ/ag

4

Har nya stift, nya brytare med rätt avstånd, ställt tändningen både som man "ska" och något tidigt, förgasare har nya packningar och jag gjorde ren den i förrgår dvs blåste ren den med trycklyft, plockade bort munstycken och blåste osv...

Har kört 700 problemfria mil sen november då jag köpte den. När den kom i min ägo gick den som den går nu men med nya delar och rätt inställningar kom den att gå PERFEKT så plötsligt nu utan något som helst skruvande går den som en spann skit....

Får väl byta del för del igen i tändsystemet, hade varit nice dock att kunna gå direkt på problemet, blir lite billigare så.

Vad tycker ni att man ska ha för stift? Jag har satt i gamla NOS stift från gammalt lager och de har ju gått fint rätt många mil, satt i likadana nya nu utan att den går bättre.

Erik

5

Jag hade nog bytt kondensatorn igen, som första alt.

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

6

Brytarna och ventiler Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Bytte kondensatorn igen, ringde Tures Bilel i Visby och han sa att det går med vad som bara den passar. Sagt och gjort Autoexperten hade en liggande som hade rätt mått, satte i den och vips! den går som den skall igen.
En brassekondensator är väl inte bättre äm 700 mil.....får köpa bättre grejer framöver.

Skall snart kolla och justera ventilerna men nu spinner den fint och det är huvudsaken just nu, kör dagligen med pärlan tur o retur visby, blir 10 mil om dagen, den ska ju användas eller hur!

Bra forum det här ICQ/ag