Det har börjat droppa diesel från bränslepumpen i min buss. Först trodde jag det var något spridarrör eller anslutning som läckte. Men nu har jag lyckats lokalisera läckan till den stora muttern/bulten som sitter i mitten, mellan spridarrören.
Jag har bläddrat igenom de servicehandböcker jag har, men de går inte in i detalj på bränslepumpen. Men jag tror jag har förstått att den lilla muttern i mitten är någon sorts inställning av timingen och den stora muttern en låsning. Stämmer det? Jag har inte vågat röra något än då jag inte vill ställa till några nya problem innan jag vet hur det funkar.
Någon som vet hur det ser ut bakom och hur det fungerar? Vad jag kan göra?
Hade planerat en längre norrlandstur den här veckan... Vågar jag köra med det här eller kan det bli värre? Som det är nu droppar det någon droppe var tredje, fjärde sekund och det verkar dunsta när motorn är riktigt varm.

