1

Om man kör omkring med en gammal buss får man tydligen finna sig i att vara ungefär "fritt vilt" vad gäller folk som fotograferar, frågar osv. Ser bussen ut som våran färgglada "Scooby-Doo" så verkar många tappa helt fattningen i trafiken dessutom. De vinglar till, bromsar okontrollerad, vinkar tutat, fotar med mobilen genom bakspeglar mm.

Folk ringer och vill köpa bussen nu i efterhand så jag undrar, är det vanligt? Blir ni uppringda av folk som sett din buss efter vägen någonstans?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

2

Japp dagligen ICQ/ab tycker de är jättekul & njuter....
Vi lever ju drömmen dom bara kan fota , vinka åt eller
i bästa fall köpa sig .......

Ang att försöka köpa bil genom reg nr & SMS har ja gjort många lyckade affärer så, både köpt & sålt ... Så jag gillar de  ICQ/af

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

3

Japp!  det är därför det är så roligt att vara ute och köra tycker jag! Alla leénden på folk får en på väldigt bra humör! Inte så många som ringt men däremot ringde en lokal tidning och ville göra ett reportage om bilen vilket ska bli skoj!

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

4

En kille meddelade att han verkligen ville köpa bussen, jag berättade det för min ena dotter som äger den tillsammans med mig; -Säg 300.000 så säljer vi den, säger hon. Sagt och gjort, jag meddelade honom prislappen  ICQ/af
"Prisbilden får nog justeras (nedåt) Fick jag som svar. Vad trodde han egentligen?  ICQ/ag  ICQ/ad

Jag håller med om att det är roligt med alla som vinkar, hejjar och även fotar.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

5

Mig ringer dom ibland för å köpa nån av mina fyrkanter, tydligen en het nisch för vissa i bilfixarbranschen . . .
Jag blir märkbart störd, det blir jag lätt, vänta bara tills jag hamnar på "luftfylld carspotting" . . . ICQ/ad

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

6

Mig ringde dom och frågade: Får jag köpa din buss?
Vilken av dom?
Ehhhhhh, din -65:a!
Vilken av dom?
Ehhhhhhhhhhh, din lyxbuss....
Vilken av dom?
Där dog samtalet ut på något konstigt sätt ICQ/ag

Men värst var "Måsens" premiärresa från Väddö, då ringde 5 st veckan efter.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!