Jag tror ju ändå att det hakats upp lite för mkt på just den här annonsen.. Det säljs grejer dagligen här både ned bud/högsta bud och fast pris och så kommer det en enda annons som en del tycker var "felaktig" och vill ha upprättelse i denna tråd.
Visst var det olyckligt att det blev så men i det stora hela funkar ju annonseringen hur bra som helst.
Precis som på meanbugs.
Frågan angående etikttsregler var mer hypotetisk och inget personangrepp
OK, då missuppfattade jag Dig!
Peace & Love
/Hella
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
Jag skrev en egen tråd för detta, då det alltid klagas när man tar upp det i den aktuella säljtråden. Nu väljer säljaren Ingo att även kräka av sej i denna tråd, vilket jag inte riktigt förstår. Du handlade enligt våra regler felaktigt, men då du får reda på detta är den som öppnar käften en gnällpitt??
Jag är inte intresserad av ratten ifråga, jag har råd, dont you worry about that, även om inköpskontot belastats lite hårt denna månaden med en DH från Västerås. De som funderar på om "gnäll" och frågeställningar bara tillhör de avundsjuka fattiga dårar som missade att göra affär, de bör nog tänka om. Om så hade varit fallet, hade jag inte tvekat en sekund på att skita ner säljtråden med mina argument...ni känner väl mej?

ja du är vida känd,,, 
Strålande sol å härligt väder i Hälsingland, tror jag ska åka lite bubbla idag, ta det lungt gott folk å njut av sommaren.
Typ1 Bubbla Restolooker -57
Typ 2 Splitbuss - 60
Litar man på dolda bud är man naiv.
Det fuskas med sånt överallt. Mäklare som säljer hus för miljoner har ju erkänt det offentligt och folk som har sålt saker på bud/budgivning på Boxerville har erkänt för mig att dom har fuskat med det.
Så det är klart det spekuleras. Vill man slippa sånt är det ju väldigt lätt att undvika genom att använda Tradera. Men tycker man att Tradera är för krångligt, så får man stå ut med gnäll i mitt tycke. Det är ju svårt att hålla tyst då det går till på helt fel sätt. Man kan ju inte bara sitta tyst och stryka medhårs...
I fallet med ratten har jag ingen åsikt förutom att jag kan förstå att folk blir upprörd. Det hade jag blivit om jag tex höjt det aktuella budet med 1000:- åt gången ett antal gånger och budgivningen helt plötsligt avslutas utan att jag får chansen att höja.
Det har inget med avundsjuka att göra, utan bara om att det inte varit "rent" spel och att man kanske känner sig utnyttjad spelbricka.
Det har varit jätte "rent" spel,att budet höjs med 1000 kr åt gången är ju inte mitt fel jag uppgraderade med dom buden jag fick från olika håll,hade det varit 500 kr så hade jag skrivit 500 kr nu va det 1000 kr och jag skrev det,sedan va det ingen tidsbestämd budgivning vilket jag skrev i texten,man måste läsa texten innan man börjar buda,jag skrev att jag avslutar buden när jag kände mej nöjd och då gäller det å vara vaken å hänga med som vissa gjorde å andra inte gjorde,det har varit så öppet det kan vara å man kan hålla på å diskutera detta i evigheter om man inte har något annat att göra,för min del avslutar jag nu denna debatten med alla dumma kommentarer och önskar er alla en trevlig vw sommar,,,
"kommer ju sälja mer grejer från denna sönder rostade split men det blir ju på blocket då så man slipper sånt här"... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4
Det är inte schysst att avbryta/förlänga/ändra en offentlig budgivning i en annonstråd på grund av alternativa säljkanaler och/eller andra bud via FB, SMS, telefon eller annat. På redig svenska: Har man bestämt sig för att sälja en vara via en annonstråd är det inte vidare schysst att ändra sig under resans gång. Vi ser helst att auktioner undviks och att sådana hänvisas till specifika hemsidor avsedda för detta. Vid budgivning - budläggning sker då enbart i tråden.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Precis ja.
Ingo tycker att vi ska glömma hans snedsteg, ja till o med börja syssla med annat, så att hans tilltag varken talas om eller kommenteras alls. Att be Boxerville om ursäkt för att han tolkat reglerna fel, hade ju varit ett steg i rätt riktning, från hans sida.
Sälj dina prylar på Tradera, eller följ reglerna.Basta.
Hade tänkt avsluta denna diskussionen men 25hpman är på mej hela tiden,jag vet inte om du utsett dej själv till nån slags Boxerville polis här på forumen
det står ju i "reglerna"eller rekommendationerna att säljaren bestämmer hur o till vem han säljer och hade det varit så in i hellv... stora fel på annonsen hade säkert dom ansvariga stoppat annonsen eller hört av sej till mej,,,så "mr 25hpman policeman"försök nu ta det som en man
å du behöver inte tala om för mej var jag säljer mina grejer det avgör jag själv,,, 
Det kommer säkert något gott ur den här diskussionen om deltagarna vill förstå varandra. Friheten fungerar bra på Boxerville men det innebär en del vett och ansvar från medlemmarnas sida. Att tolka rekommendationer från erfarna medlemmar som något polisiärt agerande verkar skitnödigt, vill man trots uppmaningar missförstå syftet med enkla moraliska regler bör man starta ett eget forum. Det behövs ingen magister som tar oss i örat för att förstå tolkningen av en enkel rekommendation i regelverket och som med all tydlighet framkommit i tråden.
Sätt ett pris och sälj eller ha en öppen budgivning på forumet med slutdatum.
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
"Det behövs ingen magister som tar oss i örat för att förstå tolkningen av en enkel rekommendation i regelverket och som med all tydlighet framkommit i tråden". håller med vwato bra skrivet,, 
Du fattar fortfarande inte... 
Har du inget o göra TP? 
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Inte förrän imorron kväll. 
https://www.alltomjuridik.se/14103-2/?u … ource+name
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│